Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi chybí sebedůvěra v práci?

Co dělat, když mi chybí sebedůvěra v práci?

Jsem v takovém podivném období, kdy mám pocit, že mi chybí ta sebedůvěra, co jsem měl dřív. V práci je to čím dál tím těžší, protože se zdá, že ostatní kolegové jsou mnohem schopnější a sebevědomější. Když mám něco říct na poradě nebo když mám představit svůj projekt, cítím se nervózní, jako bych byl na ostrově sám. Všichni kolem mě vypadají jistě a já se bojím, že bych mohl udělat chybu nebo se vyjádřit špatně. Zkoušel jsem různé techniky, jako je pozitivní myšlení, ale nic moc nepomáhá. Přemýšlím, jestli je to normální pocit, nebo jestli by mi mohlo pomoci vyhledat nějakého mentora nebo kouče? Ještě jsem se nesetkal s někým, kdo by otevřeně mluvil o tom, jak překonává své pochybnosti a buduje si důvěru v práci. Máte někdo tipy nebo zkušenosti? Jak se dá zvýšit sebedůvěra v prostředí, které je tak soutěživé a stresující? Co děláte, když cítíte, že vám chybí ta jiskra v práci? Děkuji za jakoukoli radu.

159 slov
1.6 minut čtení
6. 12. 2021
Marek Urban

Myslím, že je to normální, spousta lidí se s tím potýká. Mně taky pomohlo, když jsem si uvědomil, že většina kolegů má taky své pochybnosti. Zkus se zaměřit na malé cíle. Třeba přispět k diskuzi na poradě jednou nebo dvakrát, nebo si připravit prezentaci tak, abys měl jasno v tom, co chceš říct. Můžeš zkusit i techniku "rychlého mluvení", kde se naučíš mluvit bez přípravy na nějaké téma, abys se dostal do flow. Hledat mentora je skvělý nápad, někdo s víc zkušenostmi ti může hodně pomoct. Taky se neboj sdílet svoje obavy s kolegy – možná zjistíš, že to mají podobně. A nejdůležitější, dej si čas a buď na sebe hodný.

111 slov
1.1 minut čtení
23. 6. 2023
Jindřiška Kadlecová