Succeed.cz/Fórum/Kdy má smysl investovat do placené reklamy?

Kdy má smysl investovat do placené reklamy?

Zajímalo by mě, kdy je ten správný čas přejít od čistě organické návštěvnosti na placenou reklamu. Vím, že organické SEO je důležité a dlouhodobé, ale někdy mám pocit, že to trvá příliš dlouho, než se výsledky projeví. Jak poznat, že už je třeba začít investovat do PPC kampaní nebo jiných forem placené reklamy? Je dobré mít nějaký konkrétní cíl nebo metriky, podle kterých se rozhodnout? Například, pokud moje webová stránka dosahuje určitého počtu návštěvníků měsíčně a já chci zrychlit růst, má smysl do toho investovat? Co když moje organická návštěvnost roste, ale já chci vyzkoušet i placenou reklamu jako doplněk? Měl bych si stanovit nějaký rozpočet a co všechno bych měl vzít v úvahu předtím, než do toho skočím? Rozhodování mezi placenou a organickou strategií mi připadá dost složité a asi bych chtěl slyšet názory ostatních podnikatelů, jak to mají oni. Kdy si říkali, že už je čas na reklamu a jaké měly výsledky? Je lepší začít s malým rozpočtem nebo rovnou investovat větší částku? Děkuji za všechny rady!

169 slov
1.7 minut čtení
10. 6. 2024
Denisa Dušková

Přechod na placenou reklamu má smysl, když ti organická návštěvnost nedává výsledky, co bys potřeboval. Pokud už nějakou dobu pracuješ na SEO a výsledky se neprojevují, nebo když chceš rychleji zvýšit návštěvnost, PPC je dobrá volba. Sleduj metriky jako konverze a návratnost investice. Třeba když ti organická návštěvnost roste, ale chybí ti prodeje, tak placená reklama může doplnit to, co organika nezvládá. Stanov si rozpočet – klidně začni s menším, abys zjistil, co funguje. Když se ti osvědčí jedna kampaň, můžeš pak přidávat. Také zvaž konkurenci a trh. Někdy je lepší začít malým rozpočtem a testovat různé cílení nebo kanály. Jakmile uvidíš první výsledky a začneš mít jistotu, můžeš investovat víc. Každý to má jinak, ale zkombinovat obě strategie většinou přináší nejlepší výsledky.

123 slov
1.2 minut čtení
2. 11. 2024
Richard Buchta

Kdy začít s placenou reklamou? No, to je těžký říct. Obecně platí, že pokud už máš nějakou slušnou organickou návštěvnost a chceš růst rychleji, tak placená reklama může být dobrý krok. Můžeš třeba zkusit PPC kampaně na Google nebo Facebooku, aby ses dostal k cílovce rychleji.

Důležitý je mít jasný cíl. Chceš zvýšit prodeje, nebo jen povědomí o značce? Metriky jako konverze, CTR, nebo CPA ti pak pomůžou vyhodnotit, jestli to má smysl. Když ti organická návštěvnost roste, ale chceš ji podpořit, klidně do něčeho investuj.

Rozpočet? Začni klidně s menším. Uvidíš, jak to funguje, a podle toho se rozhodneš. Zároveň bys měl sledovat výsledky kampaní a optimalizovat je. Je to o experimentování.

Takže shrnuto - pokud vidíš potenciál růstu a máš rozpočet, jdi do toho. Ale nečekej zázraky hned, buď trpělivý. Každý má jinou zkušenost, tak to chce vyzkoušet na vlastní kůži.

141 slov
1.4 minut čtení
21. 11. 2024
Adam Tvrdík
Succeed.cz/Články/Online marketing
Kdy využít placenou reklamu a kdy se soustředit na organický růst?Podrobná analýza výhod a nevýhod placené reklamy a organického růstu, s tipy, jak efektivně kombinovat obě strategie pro dosažení nejlepších marketing...
1000 slov
10 minut čtení
25. 4. 2024
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky