Succeed.cz/Fórum/Jak se soustředit v rušném světě plném rozptýlení?

Jak se soustředit v rušném světě plném rozptýlení?

Nedávno jsem si uvědomil, že se mi stále hůř daří soustředit na práci nebo studium. Neustále mě něco vyrušuje – ať už jsou to notifikace z telefonu, zvuky z okolí nebo dokonce i myšlenky, které mi skáčou do hlavy. Když se snažím pracovat na nějakém projektu, najednou mám potřebu zkontrolovat sociální sítě, podívat se na YouTube nebo prostě jenom procházet internet. I když vím, že bych měl být produktivní a soustředit se na úkoly, vždycky se najde něco, co mě odvede od cesty. Je to normální? Jak to dělají ostatní, aby se dokázali soustředit a nebyli rozptylováni všemi těmi podněty? Zkoušel jsem různé techniky jako třeba Pomodoro, ale i tak mě mnohdy přemůže touha udělat si přestávku a nechat myšlenky odbíhat. Jaké máte tipy na to, jak se zbavit rozptýlení a konečně se soustředit? Možná máte nějaké osvědčené triky nebo rady? Jak jste vy sami našli cestu k lepší koncentraci v dnešní hektické době? Těším se na vaše zkušenosti a rady, protože cítím, že potřebuji změnu a víc disciplíny ve svém pracovním dni.

173 slov
1.7 minut čtení
10. 5. 2024
Bohuslav Svoboda

Soustředění v dnešní době je fakt náročný, to je jasný. Mě pomáhá mít určitý rituály. Třeba začínám den tím, že si dám do pořádku pracovní prostor a vypnu veškerý notifikace na telefonu. Pak si udělám seznam úkolů, co chci zvládnout, a snažím se je dodržovat. Jinak se mi osvědčilo mít na stole nějaké špunty do uší nebo si pustit klidnou hudbu bez textu, to pomáhá zablokovat okolní zvuky.

Pokud jde o techniku Pomodoro, tak se snažím dodržovat krátké přestávky, ale nechat si čas na pořádný odpočinek po víc pomodorách. No a taky se snažím vyhnout sociálním sítím během práce, většinou si je nechávám na určitou dobu po práci jako odměnu.