Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když se konflikty opakují?

Co dělat, když se konflikty opakují?

Představte si, že se v práci nebo v podnikání neustále potýkáte se stejnými problémy a konflikty s kolegy nebo obchodními partnery. I přesto, že se snažíte najít řešení, zdá se, že tyto nevyřešené situace se neustále vracejí jako bumerang. Jak je možné, že se stejný konflikt opakuje? Co dělat v takových případech? Měli byste zkusit jiný přístup, nebo snad hledat pomoc u odborníka? Zajímalo by mě, jaké konkrétní kroky byste doporučili podniknout, abyste zjistili příčiny těchto opakujících se konfliktů a jak efektivně vyřešit problémy, které vám brání v klidném a produktivním pracovním prostředí. Mám pocit, že komunikace hraje klíčovou roli v našich vztazích na pracovišti, ale co když už všechno bylo řečeno a uděláno? Jak najít nové cesty k vyřešení problémů a předejít tomu, aby se stejné situace opakovaly? Je lepší se zaměřit na prevenci nebo na okamžité řešení konfliktu? Jaký je váš názor a zkušenosti s tímto tématem?

149 slov
1.5 minut čtení
6. 6. 2021
Monika Zemanová

Zní to jako frustrující situace. Když se konflikty opakují, je dobré se zamyslet nad tím, co je vlastně jejich příčinou. Možná je problém v komunikaci nebo v nastavení očekávání. Zkusil bych udělat jakousi reflexi – projít si, co se vždy stane, kdo je zapojený a jaké jsou emoce zúčastněných.

Je super mít otevřenou komunikaci, ale pokud už všechno bylo řečeno, tak možná zkusit jiný přístup. Třeba workshop nebo týmové cvičení na zlepšení vztahů. Někdy pomůže se na konflikt podívat z jiného úhlu pohledu.

Pokud to nepomůže, neváhal bych oslovit externího poradce nebo mediátora. Může to být drahé, ale někdy je lepší investovat do odborné pomoci než se neustále vracet k těm samým problémům. V každém případě nezapomínej na prevenci – pravidelně dělat týmové schůzky, kde se otevřeně proberou problémy a názory. Pak se dá snadněji předejít vzniku nových konfliktů.

145 slov
1.5 minut čtení
16. 3. 2024
Ludmila Vyskočilová

Když se stejný konflikt opakuje, je to většinou otázka komunikace a nedorozumění. Možná, že si s kolegy nejasně vyjasňujete očekávání nebo potřeby. Zkuste se na situaci podívat z jejich pohledu, může vám to otevřít oči. Někdy stačí změnit způsob, jakým mluvíte, třeba být konkrétnější nebo víc naslouchat.

Pokud už jste zkoušeli všechno a nic nepomáhá, tak by nebylo od věci obrátit se na nějakého odborníka jako je kouč nebo mediátor. Může to zní jako poslední možnost, ale někdy je potřeba vnést do situace někoho nezaujatého, kdo pomůže najít nové cesty.

Důležitá je taky prevence – zkusit vytvořit prostředí, kde se lidé cítí bezpečně vyjádřit svoje názory bez strachu z konfliktu. Pravidelně si dávejte týmové meetingy, kde si můžete probrat věci dřív, než přerostou v problém. A nezapomínejte na zpětnou vazbu – ta může odhalit spoustu skrytých napětí. Takže souhrnně: buďte otevření změně komunikace, neváhejte hledat pomoc a pracujte na prevenci. To by mohlo pomoct.

152 slov
1.5 minut čtení
22. 3. 2023
Martin Havel
Succeed.cz/Články/Týmová spolupráce
Jak se vyhnout konfliktům v týmu: Techniky efektivního řešení sporůObjevte, jak efektivně zvládat konflikty v týmu a proměnit je v konstruktivní diskuze, které posilují týmovou spolupráci a zlepšují pracovní atmosféru...
1000 slov
10 minut čtení
9. 5. 2021
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky