Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mám pocit, že se mi vůbec nedaří odpočívat?

Co dělat, když mám pocit, že se mi vůbec nedaří odpočívat?

Chtěl bych se podělit o něco, co mě trápí. Poslední dobou mám pocit, že vůbec nedokážu odpočívat. I když se snažím najít si čas na relaxaci, pořád mi v hlavě běží myšlenky na práci, projekty a úkoly, které musím splnit. Zkoušel jsem různé techniky jako meditaci nebo hluboké dýchání, ale většinou mi to moc nepomůže. Jak je možné, že i když se snažím vypnout a uvolnit, cítím se pořád ve stresu? Myslíte, že je to normální? Co byste doporučili dělat, když máte podobný pocit? Je nějaký speciální způsob, jak se naučit odpočívat a opravdu si užívat volný čas bez neustálého přemýšlení o práci? Měla by být relaxace vlastně dovednost, nebo je to něco, co by mělo přijít přirozeně? Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto problémem? Rád bych slyšel, co vám pomohlo zbavit se přehnaného stresu a naučit se lépe odpočívat.

140 slov
1.4 minut čtení
13. 4. 2024
Zdeněk Zach

Nedokážu si představit, jak frustrující to musí být. Taky jsem tím prošel – pořád jsem měl v hlavě myšlenky na práci a nemohl se uvolnit. Možná by pomohlo si vytvořit nějaký jasný režim relaxace. Zkus třeba naplánovat konkrétní čas na odpočinek a dodržuj ho jako by to byla pracovní schůzka. Mně osobně pomohlo si najít něco, co mě opravdu baví – jako malování nebo čtení, co mě úplně vytrhne z toho pracovního myšlení. Jo, a zkus si napsat seznam úkolů, abys to měl z hlavy pryč. Taky mi hodně pomohla fyzická aktivita – třeba běh nebo jóga. Když se ti podaří dostat do pohybu, tak se ti uvolní hlava a pak je snadnější relaxovat. A hlavně, buď trpělivý – naučit se odpočívat je proces, není to hned. Držím palce!

129 slov
1.3 minut čtení
10. 11. 2023
Emil Ševčík