Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když klient nechce platit moji cenu?

Co dělat, když klient nechce platit moji cenu?

Narazil jsem na takovou situaci, kdy jsem se dostal do jednání s klientem, který měl zájem o mé služby, ale když jsem mu představil svou cenovou nabídku, úplně se stáhl a zdálo se, že je ochoten zaplatit mnohem méně. Jak mám postupovat, aby to nedopadlo tak, že se dohodneme na částce, která by pro mě byla neudržitelná? Mám se snažit přesvědčit klienta o hodnotě svých služeb nebo je lepší najít nějaké alternativní řešení? Taky mě zajímá, jestli má cenu klesnout s cenou jen proto, abych si udržel klienta, protože vím, že pak bych mohl skončit ve spirále snižování cen a to by mi asi moc neprospělo. Zároveň mám strach, že pokud trvám na své ceně, tak o klienta přijdu. Co si myslíte? Jaké máte zkušenosti s vyjednáváním o cenách a co byste doporučili udělat v takové situaci? Je lepší být flexibilní nebo radši stát za svým? Jak to vidíte vy?

150 slov
1.5 minut čtení
18. 1. 2025
Bohuslav Jirásek
Bohuslav Jirásek

Když klient nechce platit tvoji cenu, tak to může být fakt tricky. Určitě je dobrý si udržet hodnotu svých služeb a nebýt hned ochotný slevit. Můžeš mu zkusit ukázat, co všechno za tu cenu dostane a jaké benefity mu tvoje služby přinesou. Zkus se ho zeptat, co přesně mu na ceně vadí, jestli není problém v kvalitě nebo jestli má nějakou jinou nabídku. Tím zjistíš, jak moc si cení svoji práci a jestli třeba můžeš přizpůsobit nabídku jeho potřebám bez toho, aby ses úplně podřizoval. Ale pozor, abys nešel dolů s cenou příliš, jinak si můžeš vytvořit špatnou pověst a pak se ti to vymstí. Je fajn mít nějakou marži na vyjednávání, třeba nabídnout slevu za dlouhodobou spolupráci nebo omezit rozsah služeb. Někdy je lepší jít pryč než slevit na cenu, pokud si věříš. Takže drž se svých zásad, ale buď otevřený k diskuzi.

144 slov
1.4 minut čtení
21. 12. 2024
Eduard Jonáš
Eduard Jonáš

Tak to znám, tohle se děje dost často. Když klient nechce zaplatit cenu, kterou si myslíš, že je spravedlivá, je dobrý se zamyslet nad tím, proč. Někdy to může být o tom, že nevidí hodnotu tvých služeb. Zkus mu ukázat, co všechno za tu cenu dostane a jak mu to pomůže. Není ale dobrý snižovat cenu hned na začátku, protože bys mohl skončit ve spirále nízkých cen a to nikam nevede. Možná mu nabízíš nějaké alternativy – třeba menší balíček služeb za nižší cenu? To by mohlo fungovat bez toho, abys musel slevit ze svých standardů. Musíš ale mít jasno, kolik minimálně potřebuješ na pokrytí nákladů a svoje ziskovky. Pokud trváš na své ceně a klient odejde, tak to občas bolí, ale můžeš pak najít někoho, kdo ocení tvou práci víc. Takže buď flexibilní, ale ne na úkor sebe. Je to o vyváženosti.

143 slov
1.4 minut čtení
22. 12. 2024
Helena Palečková
Helena Palečková
Podobné otázky