Co dělat, když klient nechce platit moji cenu?
Narazil jsem na takovou situaci, kdy jsem se dostal do jednání s klientem, který měl zájem o mé služby, ale když jsem mu představil svou cenovou nabídku, úplně se stáhl a zdálo se, že je ochoten zaplatit mnohem méně. Jak mám postupovat, aby to nedopadlo tak, že se dohodneme na částce, která by pro mě byla neudržitelná? Mám se snažit přesvědčit klienta o hodnotě svých služeb nebo je lepší najít nějaké alternativní řešení? Taky mě zajímá, jestli má cenu klesnout s cenou jen proto, abych si udržel klienta, protože vím, že pak bych mohl skončit ve spirále snižování cen a to by mi asi moc neprospělo. Zároveň mám strach, že pokud trvám na své ceně, tak o klienta přijdu. Co si myslíte? Jaké máte zkušenosti s vyjednáváním o cenách a co byste doporučili udělat v takové situaci? Je lepší být flexibilní nebo radši stát za svým? Jak to vidíte vy?
![Bohuslav Jirásek](https://static.succeed.cz/R/29cc1ca6cce9bc1116d68477c58a5e019836cfca.webp)