Succeed.cz/Fórum/Mám oslovit blogera pro propagaci e-knihy?

Mám oslovit blogera pro propagaci e-knihy?

Zvažuju, jestli bych měl oslovit nějakého blogera pro propagaci své e-knihy. Vím, že influencer marketing je teď hodně populární a že blogeři mají velký dosah, ale nejsem si jistý, jestli by to pro mě mělo smysl. Jaké jsou vlastně výhody spolupráce s blogerem? Může mi to opravdu pomoci zvýšit prodeje? Přemýšlel jsem, že bych se spojil s někým, kdo má podobné publikum jako já, ale co když to nebude fungovat? A co když mě ten bloger požádá o nějakou částku za propagaci? Je to obvyklé, nebo se dá domluvit na nějakém barteru? Ostatně, jak vybrat toho správného blogera? Jak poznám, že má skutečně aktivní čtenáře a že mu na jeho blogu záleží? Chci se vyhnout situacím, kdy by to byla vyhozená investice. Máte někdo zkušenosti se spoluprací s blogery na propagaci e-knihy? Jaké máte tipy nebo rady? Chtěl bych slyšet vaše názory na tuto strategii a snad i konkrétní příklady, jak to někomu pomohlo nebo naopak nevyšlo. Děkuju za všechny odpovědi.

161 slov
1.6 minut čtení
11. 5. 2023
Anna Janečková
Anna Janečková

Oslovování blogerů může mít smysl, pokud je jejich publikum v souladu s tím tvým. Výhoda je, že blogeři mají často věrné čtenáře, kteří důvěřují jejich názorům. Můžeš tak získat větší dosah a potenciálně i prodeje. Co se týče poplatků, můžeš narazit na různé možnosti – někteří blogeři si účtují honorář, jiní jsou otevření barteru, třeba výměně za knihu nebo jinou službu.

Jak poznat dobrého blogera? Sleduj jejich interakce – komentáře, sdílení na sociálních sítích. To ti napoví, jak aktivní mají čtenáře. Když vidíš, že se lidé zapojují do diskuzí a reagují na jejich příspěvky, to je dobré znamení.

Měj na paměti, že ne každá spolupráce vyjde. Někdo může mít skvělý blog, ale jeho čtenáři nemusí mít zájem o tvou tematiku. Zkus si udělat průzkum a oslovit víc lidí. Pokud máš nějaké konkrétní příklady úspěchů nebo neúspěchů, klidně je sem dej, ať máme lepší představu.

144 slov
1.4 minut čtení
16. 11. 2023
Rudolf Šimůnek
Rudolf Šimůnek

Jasně, oslovit blogera může být fajn nápad. Záleží ale na tom, jaký má zaměření a jestli se jeho publikum shoduje s tím tvým. Když najdeš někoho, kdo má podobné téma, tak by to mohlo fungovat. Co se týče peněz, je to různý – někteří chtějí zaplatit, jiní se dají domluvit na výměně za e-knihu nebo něco jiného. Zkus si prostudovat jeho social media a komentáře, jestli má aktivní čtenáře. Také se podívej na návštěvnost blogu, pokud to jde zjistit. A pokud máš špatnou zkušenost, tak to neznamená, že to nefunguje obecně. Mnoho lidí už díky blogerům prodalo dost knih. Takže jo, zkus to, ale dej si pozor na výběr a domluvu.

111 slov
1.1 minut čtení
20. 4. 2024
Dominik Svoboda
Dominik Svoboda
Podobné otázky