Succeed.cz/Fórum/Jak se přizpůsobit novým technologiím při hybridní práci?

Jak se přizpůsobit novým technologiím při hybridní práci?

V poslední době se hodně mluví o hybridní práci a digitálních technologiích, ale mám pocit, že se v tom začínám ztrácet. Pracuju z domova i z kanceláře, což je super, ale jak se vlastně přizpůsobit všem těm novinkám, co se okolo nás dějí? Je tu tolik nástrojů a aplikací, že nevím, co je pro mě to pravé. Mám strach, že mi něco unikne a že nebudu stíhat sledovat všechny ty trendy jako je cloudové sdílení, videohovory nebo různé projektové managementové aplikace. Jak byste doporučili začít s učením těchto technologií, když nemám moc času? Měly by být nějaké priority, na co se zaměřit? Co když na to nejsem dostatečně technicky zdatný? A co motivace? Jak si udržet chuť se učit nové věci v tak rychle se měnícím prostředí? Taky bych rád věděl, jestli máte nějaké tipy na to, jak efektivně komunikovat s kolegy v hybridním režimu nebo jak si organizovat čas mezi domácí a kancelářskou prací. Co funguje vám? Máte nějaké osvědčené triky nebo nástroje, které vám pomáhají se orientovat v téhle digitální džungli? Opravdu bych ocenil cokoliv, co by mi pomohlo lépe se zorientovat a zapojit do toho všeho.

189 slov
1.9 minut čtení
17. 1. 2022
Zuzana Chalupová
Zuzana Chalupová

Takže jo, hybridní práce a technologie jsou teď fakt na denním pořádku. Hlavně se neboj, že bys to nezvládl. Začni tím nejzákladnějším – vyber si pár klíčových nástrojů, co ti můžou usnadnit práci. Třeba videohovory přes Zoom nebo Teams, cloudový úložiště jako Google Drive nebo OneDrive na sdílení dokumentů a něco na řízení projektů, třeba Trello nebo Asana.

Nesnaž se naučit všechno hned. Věnuj se tý technice, co potřebuješ pro svou práci. Třeba si dej týden na to, aby ses naučil ovládat jeden nástroj a pak přejdi na další. Můžeš si udělat i plán, co chceš a kdy se naučit.

Co se týče motivace, snaž se najít v tom něco, co tě baví. Zkoušej nové věci a uvidíš, co tě chytne. V komunitách online najdeš spoustu tipů a triků jak efektivně pracovat.

A komunikace? Hlavně buď aktivní v týmu, používej chaty pro rychlé zprávy a nezapomínej na pravidelné schůzky. Když jsi doma, nastav si jasný rozvrh a drž ho – to fakt pomáhá. Takže zkrátka klidně zkoušej nové nástroje, nebuď na sebe moc přísný a uč se postupně.

177 slov
1.8 minut čtení
17. 5. 2024
Natálie Jedličková
Natálie Jedličková

Přizpůsobení se novým technologiím při hybridní práci může být fakt náročný. Tady je pár tipů, co by mohly pomoct. Začal bych s tím, že si vyber pár základních nástrojů, které ti usnadní práci – třeba na videohovory zkus Zoom nebo Teams. Pro sdílení souborů je super Google Drive nebo Dropbox. Na projektovej management se dají použít Trello nebo Asana. Není potřeba stíhat všechny novinky najednou, radši se nauč jeden nebo dva nástroje pořádně a pak přidávej další.

Co se týče motivace, zkuste si nastavit malé cíle – třeba každý týden se naučit něco novýho, třeba novej tip na efektivní komunikaci nebo nějakou funkci v aplikaci, co už používáš. Je dobrý mít i čas na přestávky a odpočinek, aby ses necítil přehlcený.

Jak si organizovat čas? Zkus si vytvořit rozvrh, kdy budeš doma pracovat a kdy v kanceláři. Pomůže to mít jasně dané hranice. A co se týče komunikace s kolegy, snažte se pravidelně setkávat online, klidně i na neformálních schůzkách. Udržujte kontakt i přes chaty jako Slack nebo Teams.

Zkrátka, začni pomalu, vyber si to nejdůležitější a postupně to rozšiřuj. Každý den malý pokrok je lepší než velký skok za jeden den.

189 slov
1.9 minut čtení
22. 11. 2023
Anna Janečková
Anna Janečková
Podobné otázky