Succeed.cz/Fórum/Co potřebuji k úspěchu v hybridním pracovním prostředí?

Co potřebuji k úspěchu v hybridním pracovním prostředí?

V dnešní době, kdy se hybridní model práce stává stále populárnějším, mě zajímá, co všechno vlastně potřebuji k tomu, abych byl v takovém prostředí úspěšný. Jaké dovednosti jsou klíčové pro správné fungování mezi kanceláří a domovem? Je důležité mít určité technologické vybavení, nebo je to spíše o schopnosti organizovat si čas a práci? Měl bych se zaměřit na komunikační nástroje, které pomohou udržet týmovou spolupráci i na dálku? Nebo je důležitější vybudovat si dobré vztahy s kolegy, i když je většina z nás na různých místech? Jak zvládnout oddělení pracovního a osobního života, když pracuji z domova? Co třeba motivace a disciplína – jak se udržet v tempu, když nemám klasický pracovní režim? A co se týče vedení týmu v hybridním prostředí – jaké strategie by měly být efektivní? Potřebuju trénink nebo školení na to, jak správně řídit lidi na dálku? Jak zvládat stres a tlak, když mám povinnosti jak doma, tak v kanceláři? Je lepší mít pevně stanovený rozvrh nebo být flexibilní? Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto stylem práce a co byste doporučili tomu, kdo se snaží uspět v tomto novém světě hybridní práce?

186 slov
1.9 minut čtení
2. 1. 2023
Petra Malá

Takže, k úspěchu v hybridním pracovním prostředí potřebuješ pár věcí. Za prvé, mít dobré technologie je klíčový. Musíš mít spolehlivý internet, slušnou kameru a nějaký software na videohovory, aby se dalo komunikovat s kolegy. Bez toho se nedá dělat. Dál je důležité umět si organizovat čas. Je fajn mít nějakej rozvrh, ale zase nebuď až moc rigidní, protože občas se do práce dostaneš lépe, když si to přizpůsobíš podle potřeby.

Komunikace je další velká věc. Musíš umět používat různý nástroje jako Slack nebo Teams, aby ses s lidma spojil a držel týmovou spolupráci naživu. Budování vztahů je taky důležitý – i když se nevidíte fyzicky, snaž se navazovat kontakty a dělat si pravidelný catching-upy mimo pracovní agendu.

Oddělení pracovní a osobní sféry je náročný, ale aspoň dej jasný hranice, kdy končí práce a začíná volno. Motivace a disciplína? No, to chce cvik. Zkus si nastavit cíle nebo malý odměny za splněný úkoly.

Pokud jsi vedoucí týmu, tak rozhodně investuj do školení pro vedení na dálku, protože to má svý specifika. A ohledně stresu – můžeš zkusit meditaci nebo prostě pravidelně cvičit. Flexibilita vs pevnej rozvrh záleží na tobě – někomu vyhovuje jedno, jinému druhý. Zkrátka najdi to, co ti sedí.

198 slov
2 minut čtení
17. 11. 2023
Natálie Zajícová

Takže, co se týče úspěchu v hybridním pracovním prostředí, je to fakt o kombinaci několika věcí. Určitě je důležitý mít dobrý technologický základ – počítač, internet a ideálně nějaké nástroje pro komunikaci jako Teams nebo Slack. Bez toho to prostě nejde. Organizace času je taky klíčová, jinak se člověk ztratí a pak je konec. Mě osobně pomáhá mít jasný rozvrh, ale zase ne úplně striktní, protože když pracuju z domova, tak mě občas přepadne i potřeba být flexibilní.

Vztahy s kolegy jsou podle mě hodně důležitý – i když jsme na různých místech, pořád je fajn si občas zavolat nebo udělat online kávu. A co se motivace týče, tak to vyžaduje disciplínu. Bez toho to fakt nejde a člověk se musí umět donutit pracovat i když není v klasickém režimu.

Vedení týmu na dálku? Jo, to chce trénink a určitě nějaké strategické plánování. Je dobrý mít pravidelné check-iny a dostat se do rytmu. No a pokud jde o stres a tlak, tak si myslím, že bys měl najít způsob, jak si oddělit práci od domova – třeba stanovit si jasné pracovní hodiny. Takže shrnuto: technologie, organizace, vztahy a motivace – to jsou klíčový faktory. Držím palce!

195 slov
2 minut čtení
2. 1. 2023
Dana Hájková
Succeed.cz/Články/Innovace v podnikání
Budoucnost práce: Jak hybridní modely transformují podnikáníObjevte, jak hybridní pracovní modely mění podnikání a ovlivňují spokojenost a efektivitu zaměstnanců. Přehled výhod, nevýhod a budoucnosti práce.
1000 slov
10 minut čtení
25. 10. 2020
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky