Succeed.cz/Fórum/Jaké jsou tipy na plánování cílů?

Jaké jsou tipy na plánování cílů?

Zajímalo by mě, jak přesně si efektivně naplánovat cíle, protože občas mám pocit, že se mi to nedaří. Chtěla bych se zaměřit na to, jak si stanovit realistické a dosažitelné cíle, které by mě motivovaly a zároveň nebyly příliš přehnané. Jaké metody byste doporučili pro to, abych si mohla lépe organizovat své myšlenky a priority? Je dobré mít nějakou konkrétní strukturu, nebo je lepší být flexibilní a přizpůsobit se změnám? Zkoušela jsem už různé techniky jako SMART cíle, ale pořád nevím, co dělat, když se věci nevyvíjejí podle plánu. Také by mě zajímalo, jaké nástroje nebo aplikace na plánování používáte vy sami. Pomohlo by mi také slyšet o vašich osobních zkušenostech a postřezích z praxe – co vám fungovalo a co naopak ne? Jak zvládáte překážky, které se během cesty k dosažení cílů objevují? Myslíte si, že je důležité mít dlouhodobé cíle, nebo stačí krátkodobější úkoly? Děkuji za jakékoli tipy a rady.

152 slov
1.5 minut čtení
10. 6. 2024
Martina Drábková
Martina Drábková

Plánování cílů fakt není jednoduchý, to chápu. Zkus třeba rozdělit cíle na krátkodobé a dlouhodobé. Krátkodobé ti dávají rychlou motivaci, třeba něco, co chceš udělat do konce týdne nebo měsíce. Dlouhodobé jsou spíš takové větší projekty, co třeba trvají roky. Můžeš zkusit metodu SMART, ale pokud se ti to nezdá, tak klidně improvizuj.

Co se týče flexibility, určitě je dobrý se umět přizpůsobit. Někdy se věci prostě nepovedou tak, jak máš v plánu. Zapisuj si pokroky a netrap se moc, když něco nevyjde. Zkoušela jsem různé aplikace jako Trello nebo Notion a osobně mi pomohly udržet si přehled. Ale každý má něco jiného, tak vyzkoušej, co ti sedne.