Succeed.cz/Fórum/Jak začít investovat, když vůbec nevím, jak na to?

Jak začít investovat, když vůbec nevím, jak na to?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jak vlastně začít investovat, když mám pocit, že jsem úplný nováček a nemám žádné zkušenosti. Vždycky jsem slyšel o tom, jak je důležité mít nějaké investice, abych mohl zabezpečit svou budoucnost. Ale vůbec nevím, kde začít. Je spousta různých možností - akcie, fondy, kryptoměny a další. Které z nich jsou pro začátečníka nejlepší? Myslíte si, že je lepší investovat do něčeho stabilního nebo riskovat s něčím, co může přinést vyšší výnosy? A jak se vlastně dostanu k těm informacím? Existují nějaké dobré příručky nebo weby, kde bych se mohl naučit víc o tomto světě investování? Jak si vybrat správného brokera nebo platformu pro začátek? Měli byste nějaké tipy na to, co dělat na začátku a na co si dát pozor? Rád bych se vyhnul zbytečným chybám a ideálně začal s malým kapitálem. Zajímalo by mě také, jak dlouho trvá, než se člověk naučí základy a začne vidět nějaké výsledky. Přijde mi to jako obrovský svět plný komplikací a obav. Takže pokud máte nějaké rady nebo osobní zkušenosti s tímto tématem, byl bych za ně moc vděčný! Děkuji!

183 slov
1.8 minut čtení
2. 4. 2022
Radek Khýr
Radek Khýr

Takže, investování může vypadat jako dost velká věc, ale není to tak složitý, jak se zdá. Nejlepší je začít s malým kapitálem, třeba pár tisícovek a vyzkoušet si to. Pokud jsi úplný nováček, zkus začít s ETF nebo podílovými fondy. Ty jsou víc stabilní a rozložíš si riziko mezi víc akcií. A vyhni se kryptoměnám, pokud se ti nelíbí riskovat.

Co se týče informací, hledej různý blogy o investování, YouTube videa nebo knížky pro začátečníky. Něco jako „Inteligentní investor“ od Grahama může být dobrý začátek. O brokerovi - zkus nějakého s nízkými poplatky a dobrou uživatelskou podporou. V ČR jsou např. Degiro nebo Fio banka.