Succeed.cz/Fórum/Jak navázat kontakt s někým, koho vůbec neznám?

Jak navázat kontakt s někým, koho vůbec neznám?

Nedávno jsem se dostal do situace, kdy jsem chtěl oslovit někoho úplně neznámého, ale nevěděl jsem, jak na to. Mám na mysli situaci, kdy potkáte někoho na networkingovém eventu nebo třeba na sociálních sítích a chcete s ním navázat nějaký kontakt. Jaké by byly ty nejlepší způsoby? Zkoušel jsem přemýšlet o různých přístupech, ale vždycky mě napadlo, že bych mohl být příliš odvážný nebo naopak moc plachý. Jaké jsou vaše zkušenosti s tím? Vím, že první dojem je důležitý a že je dobré mít nějakou pozitivní energii, ale co když nevíte, o čem s tou osobou začít mluvit? Jaké otázky vlastně položit? Představte si, že máte šanci potkat někoho z oboru, který vás zajímá a chcete se dostat do jejich „kruhu“ – jak se k tomu postavit? Vzpomínám si, že jsem slyšel o různých technikách na prolomení ledu nebo jak udělat konverzaci zajímavější, ale v praxi to vypadá úplně jinak. Pokud máte nějaké tipy nebo triky, které vám pomohly při navazování takových kontaktů, byl bych moc vděčný za vaše rady. Jak jste se poprali s nervozitou? Jak jste si dokázali udržet konverzaci plynulou? A co dělat, když to prostě nevyjde a dotyčný nemá zájem? Sdílíte své příběhy a tipy. Chci se naučit lépe komunikovat a navazovat vztahy v této digitální době.

211 slov
2.1 minut čtení
30. 10. 2024
Barbora Vobořilová
Barbora Vobořilová

Navázat kontakt s někým neznámým může být fakt výzva, ale není to nemožný. Začal bych tím, že si vymyslíš nějaké otázky na prolomení ledu. Můžeš se zeptat na názor na aktuální trendy v oboru nebo třeba co je přivedlo na danou akci. To většinou lidi potěší a rozproudí konverzaci. Když už mluvíte, snaž se naslouchat a reagovat na to, co říkají – to ukáže, že máš zájem.