Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když klient nechce zaplatit nabízenou cenu?

Co dělat, když klient nechce zaplatit nabízenou cenu?

Nedávno jsem se dostal do situace, kdy jsem měl jednání s klientem ohledně ceny mých služeb. Dlouho jsme vyjednávali a já jsem mu nakonec předložil částku, kterou považuji za spravedlivou a odpovídající kvalitě mé práce. Klient však na to reagoval tím, že mi řekl, že je to pro něj příliš vysoké a že hledá levnější alternativy. Teď nevím, co dělat. Zda se pokusit vyjednat jinou cenu, nebo se prostě vzdát a hledat dalšího klienta. Zároveň mě zajímá, jak se mám postavit k situaci, kdy si myslím, že má cena je adekvátní, ale klient ji vnímá jinak. Mám se snažit mu vysvětlit hodnotu toho, co nabízím? Jaké argumenty by mohly být přesvědčivé? Nebo je lepší nechat ho jít a soustředit se na jiné projekty? A co třeba nabídnout nějakou slevu nebo výhodu, abych ho přiměl ke spolupráci? Jak se vlastně správně chovat v takových situacích? Zajímalo by mě, jestli máte někdo podobné zkušenosti a jak jste to řešili vy. Je to pro mě důležité, protože chci mít úspěšné podnikání a rád bych věděl, jak na to jít správně.

177 slov
1.8 minut čtení
26. 10. 2020
Miroslava Hrušková
Miroslava Hrušková

V takových situacích je fajn si uvědomit, že cena je často téma, které se dá vyjednávat. Zkus se s klientem pobavit o tom, co přesně potřebuje a co mu nabídka přinese. Můžeš mu ukázat hodnotu svých služeb tím, že mu vysvětlíš, jaké benefity z toho může mít, třeba časovou úsporu nebo kvalitu, kterou za ty peníze dostane. Někdy pomůže i ukázat reference nebo příklady předchozích projektů, co jsi dělal a jak to přineslo úspěch. Pokud to nepomůže, můžeš navrhnout nějakou slevu nebo alternativní balíček služeb, pokud ti to nebude za každou cenu nevýhodné. Ale pokud vidíš, že klient prostě nemá zájem a hledá nízkou cenu bez ohledu na kvalitu, tak se neboj říct si o svoji hodnotu a klidně ho nechat jít. Jsou i jiní klienti, kteří ocení to, co děláš. Někdy je lepší mít méně projektů, ale za adekvátní odměnu.

141 slov
1.4 minut čtení
1. 10. 2024
Jarmila Vítková
Jarmila Vítková

Myslím, že tohle je docela běžná situace. Když klient říká, že cena je příliš vysoká, můžeš se pokusit zjistit, co přesně mu na tom přijde drahé. Možná si jen neuvědomuje, kolik práce a hodnoty do toho dáváš. Zkus mu ukázat, co všechno zahrnuje tvá nabídka – třeba čas, zkušenosti, kvalitu a tak. Pokud to nefunguje, zvaž, jestli by pro tebe mělo smysl udělat nějakou malou slevu nebo nabídnout něco navíc jako bonus. Někdy to může pomoct překlenout tu propast mezi vámi. Ale pokud máš pocit, že tvoje cena je fér a on prostě není ochotný zaplatit, možná bude lepší se posunout dál a hledat někoho, kdo ocení to, co děláš. Někdy prostě není dobré se vnucovat. Hlavně nezapomeň, že tvoje práce má hodnotu a neměl bys ji podceňovat.

128 slov
1.3 minut čtení
13. 7. 2024
Žaneta Fučíková
Žaneta Fučíková
Podobné otázky