Co dělat, když klient nechce zaplatit nabízenou cenu?
Nedávno jsem se dostal do situace, kdy jsem měl jednání s klientem ohledně ceny mých služeb. Dlouho jsme vyjednávali a já jsem mu nakonec předložil částku, kterou považuji za spravedlivou a odpovídající kvalitě mé práce. Klient však na to reagoval tím, že mi řekl, že je to pro něj příliš vysoké a že hledá levnější alternativy. Teď nevím, co dělat. Zda se pokusit vyjednat jinou cenu, nebo se prostě vzdát a hledat dalšího klienta. Zároveň mě zajímá, jak se mám postavit k situaci, kdy si myslím, že má cena je adekvátní, ale klient ji vnímá jinak. Mám se snažit mu vysvětlit hodnotu toho, co nabízím? Jaké argumenty by mohly být přesvědčivé? Nebo je lepší nechat ho jít a soustředit se na jiné projekty? A co třeba nabídnout nějakou slevu nebo výhodu, abych ho přiměl ke spolupráci? Jak se vlastně správně chovat v takových situacích? Zajímalo by mě, jestli máte někdo podobné zkušenosti a jak jste to řešili vy. Je to pro mě důležité, protože chci mít úspěšné podnikání a rád bych věděl, jak na to jít správně.
