Succeed.cz/Fórum/Jaké zdroje doporučujete pro učení o investování?

Jaké zdroje doporučujete pro učení o investování?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jaké máte tipy a doporučení ohledně zdrojů pro učení se o investování. Jsem úplný nováček a mám pocit, že je toho tolik, co se dá naučit, ale nevím, kde začít. Myslím tím knihy, online kurzy, podcasty nebo třeba videa na YouTube. Kdybych měl udělat první krok do světa investic, co byste mi poradili? Rád bych se dozvěděl o základech jako jsou akcie, dluhopisy nebo i nemovitosti. Zajímá mě i technická analýza a fundamentální analýza – jaké materiály byste doporučili pro pochopení těchto pojmů? A co třeba nějaké komunity nebo fóra, kde se dá diskutovat s lidmi, kteří už mají víc zkušeností? Mám pocit, že učení se od ostatních, kteří už prošli tímto procesem, by mohlo být velmi cenné. Jaké jsou vaše osobní zkušenosti a co jste udělali pro to, abyste se stali úspěšnými investory? Děkuji za všechny tipy a rady.

146 slov
1.5 minut čtení
13. 11. 2024
Aleš Jelínek
Aleš Jelínek

Pokud chceš začít s investováním, doporučil bych pár věcí. Knihy jako "Inteligentní investor" od Grahama jsou klasika a dost tě naučí o zásadách investování. Pak je tu "Akcie pro začiatočníky" od Stocka, což je fajn pro pochopení základů akcií. Na YouTube najdeš spoustu kanálů, třeba "Investopedia" nebo "Graham Stephan", co se zabývají jak základy, tak pokročilejšími strategiemi.

Online kurzy na platformách jako Udemy nebo Coursera taky nabízejí skvělé možnosti, často i s certifikátem. Co se týče technické a fundamentální analýzy, existují online zdroje jako Investopedia, kde najdeš články a videa vysvětlující základy obou přístupů.

Fóra jako Reddit (např. r/investing nebo r/stocks) jsou skvělá pro diskuzi s ostatními investory. Můžeš tam najít lidi, co už mají zkušenosti a rádi ti poradí. Taky se podívej na české stránky jako Finmag nebo Peníze.cz, kde se probírají různé investiční strategie a novinky.