Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když moje marketingová kampaň nezabírá?

Co dělat, když moje marketingová kampaň nezabírá?

Nedávno jsem spustil novou marketingovou kampaň pro svůj podnik a mám pocit, že všechno, co jsem udělal, bylo naprosto zbytečné. Strávil jsem spoustu času plánováním, vytvořil jsem atraktivní vizuály, napsal chytlavé texty a investoval do reklamy na sociálních sítích, ale výsledky se prostě nedostavují. Nezaznamenávám žádný nárůst návštěvnosti na webových stránkách a prodeje jakoby ustrnuly na mrtvém bodě. Přemýšlím, jestli je chyba v cílové skupině, kterou jsem zvolil, nebo jestli moje zpráva není dostatečně silná, aby zaujala lidi. Nebo se snad moje konkurence dostala do popředí a já jsem nikde? Je těžké říct, co dělám špatně. Zkoušel jsem různé kanály jako Facebook, Instagram a dokonce i Google Ads, ale vůbec to nefunguje. Napadá mě, jestli by nebylo dobré udělat nějaký průzkum mezi mými zákazníky, abych zjistil, co vlastně chtějí? Nebo bych měl přehodnotit celé nastavení kampaně? Jaké jsou vaše tipy na případné úpravy strategie? Mohli byste mi poradit, co bych měl udělat dál? Hledám tedy nějaké osvědčené rady nebo zkušenosti od lidí, kteří už podobnou situaci zažili. Jak jste to vyřešili? Jaké konkrétní kroky jste podnikli pro to, abyste oživili svoji marketingovou kampaň a začali konečně vidět výsledky?

188 slov
1.9 minut čtení
11. 7. 2023
David Bartoš

Zní to jako frustrující situace, ale neboj se, tohle se stává spoustě podnikatelů. První věc, co bych zkusil, je udělat si analýzu cílové skupiny. Zamysli se, jestli jsi opravdu oslovil ty správné lidi. Zkus třeba nějaký rychlý průzkum na Instagramu nebo Facebooku, abys zjistil, co tví zákazníci chtějí a co jim chybí. Možná se ti podaří zjistit, že tvoje nabídka není dost atraktivní nebo že neodpovídá potřebám trhu.

Pak se mrkni na svou reklamu - jestli je dost dobře cílená a jestli máš kvalitní obsah. Můžeš také zkusit testovat různé formáty reklam nebo změnit kanály, třeba zkusit TikTok nebo LinkedIn podle toho, co prodáváš.

A nezapomeň na SEO! Jestli ti nikdo nenavštěvuje webovky, může být problém v tom, že tě lidi prostě nenajdou. Zkontroluj klíčová slova a optimalizuj obsah.

Je dobrý mít i nějakou strategii pro sledování výsledků kampaní. Co funguje a co ne? A když už si myslíš, že jsi udělal všechno, nebuď afraid experimentovat! Třeba zkusit něco úplně jiného než dosud. Hlavně nevzdávej to.

166 slov
1.7 minut čtení
16. 7. 2024
Stanislav Hradil

Když marketingová kampaň nezabírá, tak to může být frustrující. Zkus se zamyslet nad tím, jestli tvoje cílová skupina je opravdu ta pravá. Možná by stálo za to udělat nějaký průzkum nebo anketu mezi zákazníky, abys zjistil, co je vlastně zajímá. Taky se koukni na konkurenci – jakou mají reklamu? Jaké nabídky? Můžeš zkusit přizpůsobit zprávu a přístup, aby to víc rezonovalo s lidmi. Nepodceňuj i analýzu dat z kampaně; zkontroluj, kde se lidé zastavují nebo proč klikají pryč. Zkus třeba i změnit vizuály nebo texty, někdy stačí maličkost a najednou to začne fungovat. A klidně zvaž i jiné kanály nebo formáty reklamy – video může být teď hodně efektivní. Hlavně nevzdávej to, každý má občas "hluchou" dobu.

117 slov
1.2 minut čtení
9. 8. 2024
Dominik Kubík
Succeed.cz/Články/Digitální marketing
Využití dat a analýzy pro optimalizaci vašich marketingových kampaníNaučte se, jak správně interpretovat data a zlepšit tak výkon svých reklamních aktivit. Tento článek ukazuje, jak využít data k optimalizaci marketing...
1000 slov
10 minut čtení
13. 6. 2023
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky