Succeed.cz/Fórum/Kdy je nejlepší čas navrhnout zákazníkům další služby?

Kdy je nejlepší čas navrhnout zákazníkům další služby?

Už delší dobu se zabývám tím, jak správně přistupovat k našim zákazníkům, a jedna věc mě trápí víc než ostatní. Kdy vlastně přijít s návrhem na další služby, které by mohly zákazníkům pomoci? Mám pocit, že pokud to udělám moc brzy, můžu je odradit nebo naopak, když to udělám pozdě, tak ztratím šanci na upsell a příležitosti pro zvýšení tržeb. Zajímalo by mě, jestli existují nějaké ověřené metody nebo taktiky, které ostatní používají. Například, je lepší počkat, až zákazník dokončí první nákup, nebo ho oslovit hned po jeho registraci? Dále mě zajímá, jestli je dobré vycházet z nějakých konkrétních signálů chování zákazníka během nákupního procesu. Jaké momenty jsou podle vás klíčové pro nabídku dalších služeb? A co se týče komunikace – je lepší to říct přímo nebo spíš v rámci nějakého follow-upu po nákupu? Zajímá mě i váš pohled na to, jak důležité je znát potřeby a preference zákazníka předtím, než mu nabídnu něco navíc. Jak zjistit, co by mu mohlo vyhovovat? Bude to vždycky o tom mít správný čas a místo pro nabídku? Děkuji za všechny tipy a rady!

180 slov
1.8 minut čtení
21. 11. 2024
Aleš Kopecký

Dobrý den, tohle je dost běžný problém. Osobně si myslím, že je nejlepší oslovit zákazníka hned po nákupu, když má ještě čerstvé vzpomínky na pozitivní zkušenosti s vaší službou nebo produktem. Pokud čekáš moc dlouho, může to vyprchat a oni vás zapomenou. Zkus využít nějaké signály během nákupního procesu – třeba když vidíš, že se zákazník zajímá o víc věcí, nebo má v košíku něco doplňkového. To jsou ideální momenty na nabídku dalších služeb. Můžou to být i follow-up e-maily, kde zákazníkům nabídneš něco navíc, co by se jim mohlo hodit. Znalost potřeb a preferencí zákazníka je samozřejmě klíčová, ale na začátek stačí znát základní věci, co prodáváš a co by k tomu mohlo pasovat. Takže jo, správný čas a místo jsou důležitý, ale stejně tak je dobrý mít v rukávu nějaké tipy na služby, co by mohly zákazníkovi sednout.

140 slov
1.4 minut čtení
13. 5. 2024
Petr Mareš

Když se bavíme o upsellingu a cross-sellingu, je fakt důležitý najít ten správnej moment. Myslím, že po první koupi je skvělej čas, protože už má zákazník něco v ruce a může to vnímat jako pozitivní zkušenost. Ale předtím se taky vyplatí sledovat jejich chování – pokud vidíš, že se na tvým webu moc zdržují nebo si něco prohlížejí, můžeš je oslovit i dřív.

Zákazníkům nabídnout další služby hned po registraci může fungovat, ale chce to cit. Mělo by to vypadat jako přirozený krok, ne jako nátlak. Jakmile udělaj první objednávku, pak je dobrý poslat follow-up s návrhem na další služby, ideálně něco, co by mohlo souviset s tím, co už koupili. Taky sleduj jejich reakce – pokud mají dotazy nebo projeví zájem o něco specifického, můžeš toho využít.

Je super znát potřeby zákazníka, ale někdy to prostě musíš zjistit až během interakce. Využívej ankety nebo jednoduchý dotazníky po nákupu. Zkrátka, snaž se být co nejvíc relevantní a osobní. Správný čas a místo jsou klíčový, ale hlavně buď přirozený a naslouchej zákazníkům.

170 slov
1.7 minut čtení
24. 7. 2024
Kateřina Kuchařová
Succeed.cz/Články/Prodávací dovednosti
Kdy je ten pravý čas na up-sell a cross-sell?Objevte ideální okamžiky pro up-sell a cross-sell, které mohou zvýšit průměrnou hodnotu objednávky u vašich stávajících zákazníků.
1000 slov
10 minut čtení
5. 7. 2022
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky