Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když zákazníci přestávají nakupovat?

Co dělat, když zákazníci přestávají nakupovat?

Nedávno jsme si všimli něčeho, co nás začíná opravdu trápit. Naše prodeje klesají a my nevíme, co s tím dělat. Je to jako by se najednou všichni zákazníci rozhodli, že už nemají zájem nakupovat od nás. Zkoušeli jsme různé marketingové strategie, ale zdá se, že nic nezabírá. Přemýšlíme o tom, zda je problém v našich produktech, cenách nebo snad v naší komunikaci se zákazníky. Co když jsme udělali něco špatně? Jak můžeme zjistit, proč zákazníci ztrácejí zájem? Někdo říkal, že je důležité získat zpětnou vazbu od našich zákazníků, ale jak to udělat efektivně? Měli bychom je oslovit s anketou nebo raději s osobním dotazem? Dále se obáváme konkurence - možná nabízejí lepší ceny nebo kvalitnější produkty. Jak můžeme porovnat naše nabídky s těmi od konkurence a co by nám mohlo pomoci přivést zákazníky zpět? Myslíte, že máme zlepšit naši online prezentaci nebo se zaměřit na sociální sítě a influencery? Také jsme uvažovali o nějakých akcích nebo slevách, ale není to krátkodobé řešení? Potřebujeme nějakou dlouhodobou strategii pro obnovení zájmu o naše produkty. Jaké máte tipy a rady pro podnikatele v této situaci? Co byste dělali vy na našem místě?

189 slov
1.9 minut čtení
25. 3. 2024
Aleš Janků

Když zákazníci přestávají nakupovat, je to vždycky divný signál. Začal bych tím, že se zaměříte na zpětnou vazbu. Můžete udělat anketu, ale osobní dotaz je často efektivnější. Zkuste se zeptat přímo na důvody, proč už nenakupují – možná zjistíte, že mají problém s cenou nebo kvalitou.

Dále prozkoumejte konkurenci. Co nabízejí? Možná mají lepší marketing nebo speciální akce. Měli byste se porovnat a eventuálně upravit ceny nebo nabídku, aby byla atraktivnější.

Nezapomeňte na online prezentaci a sociální sítě. Dobrý obsah může přitáhnout pozornost, influencery můžete také oslovit, ale nečekejte zázraky hned. Akce a slevy mohou dočasně zvýšit prodeje, ale ideálně byste měli vytvořit dlouhodobou strategii. Zaměřte se prostě na hodnotu, kterou poskytujete zákazníkům – co je dělá věrnými? Odpovědi na tyhle otázky vám můžou pomoci najít cestu zpět k úspěchu.

129 slov
1.3 minut čtení
27. 10. 2024
Vlastimil Rozsypal

Klesající prodeje můžou mít spoustu příčin, takže je fajn, že to řešíte. Zpětná vazba od zákazníků je fakt důležitá, zkusit třeba jednoduchý dotazník nebo je oslovit na sociálních sítích. Můžeš taky udělat nějaké malé focus group, kde se jich přímo zeptáš, co je odrazuje od nákupu.

Porovnat se s konkurencí byste měli určitě, zjistit, co dělají jinak nebo líp. Zjistit ceny a třeba i kvalitu produktů. Možná že vaše ceny jsou moc vysoký nebo nabídka není dost atraktivní.

Online přítomnost je taky důležitá, dneska hodně lidí nakupuje přes net a na sociálních sítích. Nějaký akce a slevy můžou pomoct, ale jak říkáš, to by mělo být spíš jako dočasný řešení než dlouhodobá strategie. Mějte na paměti, že udržení zákazníků je víc než jen lákání nových.

Určitě se zamyslete nad celkovým zlepšením zákaznického servisu a komunikace - to může opravdu udělat velký rozdíl. Držím palce!

144 slov
1.4 minut čtení
3. 12. 2024
Bohumil Šváb
Succeed.cz/Články/Prodávací dovednosti
Jak vybudovat dlouhodobé vztahy se zákazníky a zvyšovat loajalitu?Objevte taktiky, jak vytvořit důvěru a partnerské vztahy se zákazníky, které vedou k opakovaným nákupům a zvyšují loajalitu.
1000 slov
10 minut čtení
12. 3. 2024
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky