Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když se mi cíle nedaří splnit?

Co dělat, když se mi cíle nedaří splnit?

Mám takový pocit, že i když se snažím ze všech sil, moje cíle se mi nějak nedaří splnit. Neustále si dávám předsevzetí a plánuji, co vše chci dokázat, ale výsledek je většinou daleko od mých očekávání. Přemýšlím, jestli je problém ve mně nebo v tom, jak přistupuji k dosažení těchto cílů. Možná si dělám příliš velké plány a pak se cítím zklamaně, když to nevyjde. Jak to udělat, aby mě to tolik nefrustrovalo? Zkoušel jsem různé metody a techniky, ale pořád mám pocit, že to není ono. Mám nějaké konkrétní tipy pro lidi jako já, kteří se snaží o kariérní růst a investování do sebe, ale pořád narážejí na překážky? Je tady někdo, kdo prožil něco podobného a mohl by sdílet zkušenosti nebo rady? Jak se dostat zpět na správnou cestu a neztratit motivaci? Je lepší cíle přehodnotit nebo se pokusit najít způsob, jak je lépe splnit? Jaké máte triky na to, abyste zůstali pozitivní i v těžkých chvílích? Opravdu bych ocenil nějaké rady od těch, kteří už překonali podobné výzvy.

171 slov
1.7 minut čtení
23. 9. 2024
Miroslav Tvrdík

Myslím, že to známe všichni. Dáváme si cíle a pak zjistíme, že je prostě nedokážeme splnit. Možná je to tím, že si dáváme moc vysoké očekávání nebo plánujeme příliš složitě. Zkus si ty cíle rozdělit na menší kroky, něco jako krátkodobé plány, a soustřeď se na jedno po druhém. Když vidíš pokrok, i malý, může tě to motivovat pokračovat. Taky si dej pauzu a hodnoť, co ti funguje a co ne. Přehodnocení cílů je normální a nemusí být známkou selhání. A hlavně, nenech se odradit – každý má špatné dny. Zkus si najít podporu od ostatních nebo se připojit k nějaké skupině lidí s podobnými cíli. A když to fakt nejde, tak si občas dovol být prostě v pohodě a nedělat nic. To taky pomůže! Držím palce!

127 slov
1.3 minut čtení
10. 8. 2024
Eduard Koutný