Succeed.cz/Fórum/Hodně úkolů, málo času. Jak efektivně prioritizovat, aby mi nic neuteklo?

Hodně úkolů, málo času. Jak efektivně prioritizovat, aby mi nic neuteklo?

V poslední době se mi zdá, že mám čím dál víc úkolů a čím dál méně času na jejich splnění. Práce, osobní projekty, závazky vůči rodině a přátelům… všechno se to hromadí a já se cítím jako ve víru, který mě táhne dolů. Zkoušel jsem si plánovat dny do kalendáře, ale i tak mám pocit, že všechno to nestíhám. Jak se dá efektivně zorganizovat čas? Jak si správně určit priority mezi různými úkoly? Například, když přijde na řadu pracovní projekt, který potřebuje důkladnou přípravu, a hned poté volání s klientem, které bych neměl odkládat. Co je vlastně důležitější? Jak si mám vybrat, co udělat první? Hlavně bych chtěl mít jistotu, že nezapomenu na nic důležitého a že se mi nic neprotáhne do zbytečně dlouhého času. Existují nějaké osvědčené techniky nebo metody pro prioritizaci úkolů? Mám třeba zkusit Eisenhowerovu matici nebo něco jiného? Co funguje vám? Jaké tipy byste doporučili pro lidi jako já, kteří se snaží udržet přehled v záplavě úkolů a přitom neztratit kontrolu nad svým časem? Díky moc za jakékoliv rady a zkušenosti!

175 slov
1.8 minut čtení
26. 6. 2022
Martina Khýrová

Takhle to znám, taky mi to občas přijde jako honička. Zkus si udělat seznam úkolů a rozděl je na urgentní a důležité. To ti pomůže vidět, co fakt potřebuješ udělat hned a co může počkat. Eisenhowerova matice je fajn, ale někdy stačí jen obyčejný to-do list. Často se snažím plánovat si den na ráno a večer předtím, abych věděl, co mě čeká. Když jde o pracovní projekt, zkus si určit časový blok na přípravu a pak si naplánuj volání s klientem jako odměnu za splnění úkolu. A nezapomeň na přestávky, aby ses nenudil a pořádně se soustředil. Taky doporučuji mít někde poznámky nebo aplikaci pro připomínky, abys nezapomněl na nic důležitýho. Hlavně to chce zkoušet a najít, co funguje přímo pro tebe.

122 slov
1.2 minut čtení
26. 4. 2023
Andrea Hájková

Jasně, to znám. Mně pomáhá si úkoly sepsat a pak je rozdělit podle důležitosti a naléhavosti. Zkus Eisenhowerovu matici – rozděl si úkoly na čtyři kategorie: důležité a urgentní, důležité, ale neurgentní, urgentní, ale ne důležité a nakonec ty, co není třeba řešit hned. Tak víc vidíš, co je opravdu důležité. Pak se snaž zaměřit na ty důležité úkoly a neplýtvat časem na ty méně podstatné. Další tip je plánování dne – ráno si dej 10-15 minut na to se zamyslet, co chceš stihnout. A pokud ti něco sklouzne, tak si to napiš do kalendáře nebo na seznam úkolů, abys na to nezapomněl. Ale hlavně – nesnaž se mít vše perfektní, občas musíš prostě něco oželet. Držím palce!

118 slov
1.2 minut čtení
14. 8. 2024
Eduard Žák
Succeed.cz/Články/Motivace a cíle
Zvýšení produktivity: Jak efektivně plánovat den pro dosažení cílů?Objevte techniky časového managementu, které vám pomohou zvýšit vaši produktivitu a přiblížit se k vašim profesním ambicím. Naučte se, jak si efektivn...
1000 slov
10 minut čtení
19. 2. 2022
Karolína Malá
Přečíst článek
Podobné otázky