Succeed.cz/Fórum/Jak si efektivně rozplánovat den při práci z domova?

Jak si efektivně rozplánovat den při práci z domova?

V poslední době se stále více lidí ocitá v situaci, kdy pracují z domova. Tato změna, ačkoliv přináší řadu výhod, může být také výzvou, pokud jde o organizaci každodenních činností. Mám na mysli otázku, jak si vlastně efektivně rozplánovat den tak, abych byl produktivní a zároveň se vyhnul pocitům přepracování či naopak prokrastinace? Zajímalo by mě, jestli existují nějaké osvědčené techniky nebo metody, které pomáhají udržet pracovní tempo, když je člověk doma. Jak se například dá rozvrhnout čas mezi pracovními úkoly a přestávkami? Je lepší plánovat si den dopředu, nebo spíš reagovat na aktuální potřeby? A co třeba časové bloky – jak s nimi pracovat tak, aby to mělo smysl? Chtěl bych se také dozvědět něco o tom, jak si nastavit hranice mezi pracovním a soukromým životem ve stejném prostoru. Jaké jsou tipy na to, abych se udržel motivovaný a nenechal se rozptylovat domácími povinnostmi nebo jinými věcmi okolo? Možná máte nějaké užitečné aplikace nebo nástroje, které doporučujete pro správu času a úkolů? Jak se s tímto tématem vyrovnáváte vy? Vím, že každý má jiný styl práce a co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému. Ale přesto bych byl rád za jakoukoliv inspiraci nebo tipy na to, jak si zorganizovat den při práci z domova.

204 slov
2 minut čtení
20. 7. 2023
Marie Dobiášová

Rozplánování dne při práci z domova může být fakt oříšek. Mě osobně funguje plánovat si den dopředu, ale ne až tak striktně. Ráno si udělám takovej hrubý plán, co chci stihnout a pak na to navěsím nějaké časové bloky. Zjistil jsem, že když se soustředím na jeden úkol třeba na 1-2 hodiny a pak si dám krátkou přestávku, je to mnohem efektivnější. Nechci se dostat do módu, kdy dělám 8 hodin v kuse bez pauzy, to mě akorát vyčerpává.

Hranice mezi prací a soukromým životem? No, snažím se mít nějaký „pracovní koutek“, kde dělám jen práci a mimo ten prostor si odpočinu. Když skončím s prací, tak prostě odcházím od stolu a beru to jako konec pracovní doby.

Motivaci si držím i tím, že si dám na seznam úkolů nějaké drobnosti i příjemnější věci jako třeba přečíst článek nebo se podívat na krátké video. A co se týče rozptýlení? Tak se snažím omezit jakékoli domácí činnosti během pracovní doby – umývání nádobí nebo úklid jsou pro mě tabu.

Aplikace? Zkoušel jsem Trello na úkoly a Pomodoro techniku pro časové bloky, fakt fungují. Ale je to o tom najít si, co ti sedne. Každému může vyhovovat něco jiného.

197 slov
2 minut čtení
6. 9. 2023
Marek Coufal

Když pracuju z domova, tak si dělám takovej jednoduchý plán. Ráno si napíšu seznam úkolů, co chci stihnout. Dávám si to do bloků, třeba po dvou hodinách práce a pak 15 minut přestávka. V těch přestávkách se snažím udělat něco jinýho, třeba si uvařit kafe nebo se projít po bytě. Je důležitý mít tu hranici mezi prací a soukromím, takže když končím, tak prostě zavřu komp a jdu si dělat něco jinýho. Plánuju si den dopředu, ale když se objeví něco urgentního, tak to taky přehodnotím. A co se týče rozptýlení, tak si schválně dám telefon na tichý režim a vypnu notifikace, jinak mě to hrozně znervózňuje. A appky? Já třeba používám Trello na úkoly, je to fajn vizuální pomůcka. Jinak to chce hlavně disciplínu a najít si rytmus, co ti vyhovuje.

132 slov
1.3 minut čtení
11. 7. 2023
Jana Hlávková
Succeed.cz/Články/Flexibilní kariéra
Jak efektivně plánovat svůj čas při práci na flexibilní pozici?Objevte osvědčené tipy a triky, jak efektivně řídit svůj čas při flexibilních pracovních úlohách. Naučte se zvyšovat produktivitu a dosahovat svých cí...
1000 slov
10 minut čtení
28. 11. 2022
Filip Procházka
Přečíst článek
Podobné otázky