Succeed.cz/Fórum/Jak udržovat vztahy s klienty, aniž bych byl otravný?

Jak udržovat vztahy s klienty, aniž bych byl otravný?

Zajímalo by mě, jak vlastně udržovat kvalitní vztahy s klienty, aniž bych se stal otravný nebo nevítaný. Vím, že v dnešní době je důležité mít dobré vztahy a komunikaci, ale někdy mám pocit, že když se snažím příliš, může to působit jako nátlak. Jak najít ten správný balans? Jak často byste měli kontaktovat klienty? Existují nějaké osvědčené praktiky nebo tipy, které by mohly pomoct? Jakým způsobem můžu vytvářet hodnotu pro své klienty, aniž bych je neustále bombardoval zprávami nebo nabídkami? Mělo by se to všechno držet na profesionální úrovni, ale zároveň chci, aby cítili, že mají podporu a že mi na nich záleží. Je lepší spíše méně kontaktu a větší kvalita, nebo více kontaktů a menší intenzita? Jak se vyhnout tomu, aby moje snaha o udržení vztahů vyzněla jako urputné snažení? Pokud máte nějaké zkušenosti nebo rady ohledně budování a udržování vztahů s klienty efektivně a přirozeně, budu moc vděčný. Děkuji.

151 slov
1.5 minut čtení
12. 2. 2022
Marie Brožová

Udržování vztahů s klienty může být celkem oříšek. Klíč je najít ten správný balanc mezi frekvencí kontaktu a kvalitou komunikace. Místo neustálého bombardování zprávami nebo nabídkami se zaměř na hodnotu, kterou jim můžeš poskytnout. Třeba posílej občas tipy, jak zlepšit jejich podnikání nebo novinky z oboru, co by je mohly zajímat.

Co se týče frekvence, lepší je méně, ale kvalitně. Třeba jednou za měsíc osobní e-mail nebo zavolání, ale s něčím, co skutečně pomůže. To ukáže, že ti na nich záleží, ale není to zas tolik, aby to působilo jako obtěžování.

Je dobrý mít na paměti, že klienti oceňují osobní přístup. Pokud nějaký čas neodepisují, nedělej z toho drama – občas stačí jen dát vědět, že jsi tu, když budou potřebovat. Klienti to ocení a uvidí tě jako podporu, ne jako obchodníka v urgentním režimu.

A pokud jde o profesionální úroveň – snaž se být přirozený. Nehraj si na něco, co nejsi. To ti pomůže vyhnout se dojmu nátlaku. Každý vztah chce čas a pozornost, tak buď trpělivý a pracuj na důvěře.

171 slov
1.7 minut čtení
11. 2. 2024
Emil Tichý

Jasně, udržování vztahů s klienty je fakt důležitý, ale je to o balancu. Místo toho, abys je bombardoval zprávami, zaměř se na kvalitu. Zkus pravidelně posílat newsletter nebo občasné aktualizace o novinkách ve tvém oboru. Můžeš taky nabídnout užitečné tipy nebo rady, které by mohly být pro ně hodnotné.

Co se týče frekvence kontaktu, tak radši méně a lépe. Třeba jednou za měsíc nebo dva, pokud máš něco smysluplného na sdílení. A až budou chtít víc, ozvou se.

Důležitý je taky naslouchat – když ti klient napíše, reaguj rychle a snaž se vyřešit jejich problémy. Tak si udržíš jejich důvěru a nebudeš působit jako dotěrný prodejce. Jo a nezapomínej na osobní přístup, když to jde – oslovit je jménem nebo zmínit něco specifického z předchozí komunikace může udělat hodně.

Celkově platí: buď autentický a nebuď vynucený. Když se ti podaří vytvořit opravdový vztah, tak to bude fungovat samo.

147 slov
1.5 minut čtení
4. 6. 2024
Ladislav Kopal
Succeed.cz/Články/Networking umění
Udržování kontaktů: Časté chyby, kterým se vyhnoutZjistěte, jaké překážky mohou bránit udržování významných profesních vztahů a jak je překonat.
1000 slov
10 minut čtení
4. 11. 2020
Karolína Malá
Přečíst článek
Podobné otázky