Succeed.cz/Fórum/Co jsou nejčastější chyby při budování firmy od základů?

Co jsou nejčastější chyby při budování firmy od základů?

Přemýšlím o tom, jaké chyby dělají lidé, když zakládají své vlastní firmy. Je toho tolik, co je potřeba zvážit – od obchodního plánu po marketing, finance a samozřejmě tým, který budeme mít kolem sebe. Měli byste se zamyslet nad tím, jak důležité je mít jasnou vizi a strategii. Hlavně se mi zdá, že mnozí začínající podnikatelé podceňují význam průzkumu trhu a znalosti konkurence. Jak to vlastně vypadá, když si někdo myslí, že jeho myšlenka je skvělá, ale vůbec neví, co dělá jeho konkurence? Další věc, co mě napadá, je cash flow. Kolikrát jsem slyšel příběhy o podnicích, které zkrachovaly prostě proto, že neměly dostatek peněz na pokrytí provozních nákladů. Může to znít jako banalita, ale jak moc se může nezkušený podnikatel dostat do potíží jen kvůli špatnému plánování financí? A co tým? Je pravda, že lidé často přehlížejí sílu dobrého týmu a jak důležité je mít správné lidi na správných místech? Jak takový nedostatek zkušeností nebo nerozumění v týmu může ovlivnit celkový úspěch firmy? A když už mluvíme o marketingu – do jaké míry mají začínající podnikatelé tendenci ignorovat online přítomnost a důležitost značky? Jak moc se dá s tímto opomenutím ztratit potenciálních zákazníků? Co si o tom myslíte? Jaké další chyby vás napadají z pohledu budování firmy od nuly? Mám pocit, že je toho opravdu hodně a rád bych se dozvěděl o zkušenostech ostatních.

225 slov
2.3 minut čtení
15. 5. 2023
Václav Holub

Taky si myslím, že spousta lidí podceňuje důležitost průzkumu trhu a konkurence. Jen tak si nemůžeš být jistej, jestli máš na trhu místo. Když nemáš přehled, můžeš se dostat do problémů, protože zrovna tvá "skvělá" myšlenka může být už dávno někým jiným realizovaná. A cash flow, to je kapitola sama pro sebe. Bez peněz to prostě nejde a spousta podnikatelů na to zapomíná nebo si myslí, že peníze přijdou samy. Smutné je, že pak skončí v dluzích. Tým je další problém – mít špatné lidi, co nevědí, co dělají, to fakt škodí. Může to zhatit celou strategii firmy. A marketing? No jasně, dneska je online svět klíčovej. Kdo nemá web nebo není na sociálních sítích, prostě ztrácí zákazníky. Potenciál je obrovský a opomenout to může být fatální. Takže jo, těch chyb je hromada a je potřeba na to myslet od začátku.

141 slov
1.4 minut čtení
16. 11. 2023
Lucie Janková

No, tohle je dost zásadní téma. Spousta lidí si myslí, že stačí mít "super" nápad a všechno ostatní se nějak poddá. Ale jak říkáš, bez průzkumu trhu a znalosti konkurence to fakt nejde. Když nevíš, co dělají jiní, můžeš hodně ztratit. A cash flow – to je snad největší killer. Můžeš mít skvělý produkt, ale když ti dojdou prachy na základní výdaje, je to konec.

Tým je taky velká věc. Špatní lidi na špatných místech dokážou zkazit i ten nejlepší plán. A co se týče marketingu, tak na online přítomnost se teď fakt nesmí zapomínat. Pokud nemáš dobrou strategii pro sociální média nebo webovku, tak ti utíkají zákazníci. Je to všechno o rovnováze a strategickém myšlení, co se týče investic do marketingu, finance a správného týmu. Každý detail se počítá.

130 slov
1.3 minut čtení
29. 10. 2024
Dominik Kubík
Succeed.cz/Články/Podnikatelské příběhy
Úspěch z nuly: Jak jsem vybudoval společnost zaměřenou na udržitelnost v konkurenčním prostředíPříběh o tom, jak jsem začal podnikat s ekologickými principy a dokázal jsem porazit silnou konkurenci. Jaké výzvy mě potkaly a co mě motivovalo?
1000 slov
10 minut čtení
13. 10. 2020
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky