Succeed.cz/Fórum/Jak na efektivní oslovení na LinkedIn pro osobní setkání?

Jak na efektivní oslovení na LinkedIn pro osobní setkání?

Když přemýšlím o tom, jak bych měl oslovit někoho na LinkedIn, aby se se mnou chtěl setkat, mám v hlavě spoustu otázek. Jak vlastně začít? Mám napsat něco formálního, nebo raději zvolit neformální tón? A co říct, aby to znělo zajímavě a přitom neotravně? Chtěl bych oslovit někoho, kdo je v mé oblasti expert a věděl bych, že bych se od něj mohl hodně naučit. Jaké informace by měly být v té zprávě zahrnuty, abych vzbudil jeho zájem? Je lepší zmínit společné známé nebo projekty, na kterých jsem pracoval? A co když nikdy neodpoví, jak to brát? Oslovení na LinkedIn je přece jen trochu jiný způsob komunikace než třeba e-mail nebo sociální sítě jako Facebook. Mám vyčkat nějakou dobu a pak poslat další zprávu, nebo je lepší nechat to být? Jak se vyhnout tomu, abych vypadal jako někdo, kdo jen shání kontakty bez jakéhokoliv zájmu? Jak zjistit optimální čas pro odeslání zprávy – je lepší dopoledne nebo odpoledne? A co když už někdo s tímto člověkem jednal a nedopadlo to dobře? Jak se s tím vypořádat? Pokud máte nějaké tipy nebo zkušenosti s tímto tématem, budu moc rád za vaše rady. Jakým způsobem jít na to, abych zvýšil šance na úspěch?

201 slov
2 minut čtení
10. 9. 2023
Bedřich Richter

Když oslovuješ někoho na LinkedIn, tak to chce najít balanc mezi formálním a neformálním stylem. Začni krátkým úvodem – třeba jak jste se dostali k sobě nebo co vás na jeho práci zaujalo. Zmiň něco konkrétního, co dělá, a proč bys rád znal jeho názor. Můžeš přihodit, jestli máte nějaké společné známe nebo projekty, ale nebuď na to moc tlačenej, spíš to braň jako bonus.

Zpráva by měla být jasná a stručná, ideálně pár vět. Určitě nevypadej jako někdo, kdo jen shání kontakty – ukaž, že máš opravdový zájem se něco naučit. Co se týče času odeslání zprávy, ráno bývá lepší, ale zas to není tak kritický.

Když neodpoví, neber to osobně. Můžeš zkusit napsat znovu třeba za týden nebo dva, ale udržuj to v rozumných mezích. A pokud víš, že s ním už někdo jednal a nedopadlo to dobře, tak se snaž o to víc motivovat k tomu, aby ses odlišil – nabídni něco zajímavého nebo nové perspektivy.

Hlavně buď sám sebou a nenech se odradit! Každý má své vlastní priority a někdy prostě nemají čas.

175 slov
1.8 minut čtení
22. 2. 2024
Lukáš Baloun

Oslovení na LinkedIn je fakt ošemetný. Začni nějakým osobním přístupem, klidně se zmiň o něčem, co dělá nebo jakou má zkušenost. Mělo by to znít přirozeně a ne jako kopírovaná zpráva. Můžeš zmínit společné kontakty nebo projekty, ale bez přehánění – nech to spíš volně, aby to vypadalo, že ti na tom záleží.

Tón můžeš zvolit spíš neformální, ale dej pozor, abys nepůsobil moc familiárně. Udržuj to stručně a k věci – napiš proč by ses chtěl setkat a co konkrétně tě na jeho práci zajímá.

Pokud neodpoví, neber to osobně. Můžeš zkusit poslat připomínku za pár dní, ale zas to nepřeháněj. S časem zprávy je to těžký, většinou se doporučuje dopoledne, ale to asi záleží na tom, jakou má člověk rutinu.

A když někdo měl špatnou zkušenost s tímhle člověkem? To už asi nezjistíš, tak se prostě snaž být příjemnej a otevřenej. Drž palce!

144 slov
1.4 minut čtení
3. 3. 2024
Helena Dubská
Succeed.cz/Články/Networking a spolupráce
Strategie budování dlouhodobých profesních vztahůJak efektivně navazovat a udržovat vztahy, které přinášejí oboustrannou hodnotu v profesním světě.
1000 slov
10 minut čtení
13. 4. 2020
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky