Succeed.cz/Fórum/Jak začít vyprávět svůj příběh na sociálních sítích?

Jak začít vyprávět svůj příběh na sociálních sítích?

Zajímalo by mě, jak vlastně začít vyprávět svůj příběh na sociálních sítích, protože mám pocit, že dnešní svět je plný inspirujících příběhů a já bych chtěl/a sdílet ten svůj. Co byste doporučili jako první krok? Mám začít tím, co mě motivovalo k tomu, abych se rozhodl/a podnikat nebo investovat, nebo spíš mluvit o svých zkušenostech v kariéře? Jakou formu bych měl/a zvolit – text, video, nebo snad něco jiného? A co třeba otázky jako: Jak zajistit, aby můj příběh zaujmul lidi a přiměl je reagovat? Je důležité mít nějaký konkrétní cíl, třeba budování značky nebo hledání nových kontaktů? Já mám pocit, že je toho tolik, co bych chtěl/a říct, ale nevím, jak to uchopit tak, aby to bylo srozumitelné a přitažlivé. Jaký je nejlepší způsob, jak si vytvořit strukturu mého příběhu? Měla bych se zaměřit na určité momenty nebo klíčové milníky v mé kariéře? A co když budu mít obavy z negativních reakcí nebo kritiky? Jak se s tím vyrovnat? Myslíte si, že autenticita a upřímnost hrají roli při vyprávění příběhu na sociálních sítích? Chtěla bych slyšet vaše názory a zkušenosti, jak jste to zvládli vy a co vás motivovalo k tomu začít sdílet svůj příběh.

196 slov
2 minut čtení
25. 8. 2021
Matěj Pospíšil

Takže, začít vyprávět svůj příběh na sociálních sítích může být fakt oříšek, ale není to zas tak složitý. Měj na paměti, že autenticita a upřímnost jsou klíčový. Začni tím, co tě motivovalo – to je vždy dobrý úvod. Třeba nějakou osobní zkušeností nebo momentem, kdy jsi si řekl/a: "Chci to změnit". Můžeš mluvit o tom, co jsi zažil/a v kariéře, ale snaž se to udělat zajímavě. Uvažuj o formě: video může být fajn, ale text je pohodlnější pro víc lidí. Zkus třeba krátké příběhy nebo sérii postů. Nezapomeň zahrnout klíčové milníky, to lidi zaujme.

Co se týká struktury příběhu, tak si udělej nějaký kostra – úvod, hlavní část a závěr. Klidně si poznamenávej důležitý momenty, co ti přišly zásadní. A strach z negativních reakcí? To má asi každý. Ale buď si jistý/á tím, co říkáš – tvoje zkušenosti jsou tvoje a nikdo ti je nebere. Když budeš autentický/á, najdeš lidi, kteří se s tebou ztotožní. A nakonec – měj nějaký cíl, ať už je to budování značky nebo hledání kontaktů, to ti pomůže držet směr. Neboj se experimentovat a uvidíš, jak to půjde.

182 slov
1.8 minut čtení
28. 7. 2024
Luboš Vávra

Nejlepší je začít tím, co tě skutečně motivovalo. Lidi mají rádi osobní příběhy, takže pokud sdílíš, proč jsi začal/a podnikat nebo investovat, to je super. Můžeš to udělat třeba formou krátkých videí nebo příspěvků s fotkami, to víc zaujme. Klidně se zaměř na klíčové momenty v tvém životě – něco, co ti otevřelo oči nebo tě posunulo dál.

Zkus být autentičtější a mluv o svých obavách i úspěších, lidi to ocení. Co se týče reakcí, jo, můžeš narazit na kritiku, ale důležité je, že jsi upřímný/á. Cíl si dej jasný, třeba budování značky nebo navazování kontaktů, to ti pomůže strukturovat myšlenky.

Pokud máš strach z negativních komentářů, tak si uvědom, že to patří k tomu. Zaměř se na pozitivní reakce a zpětnou vazbu od těch, kteří tě podporují. Tvoje příběhy můžou inspirovat ostatní, tak se toho neboj a prostě začni!

142 slov
1.4 minut čtení
1. 5. 2024
Markéta Charvátová
Succeed.cz/Články/Osobní značka
Značka jako příběh: Jak vyprávět svůj profesionální příběhJak vytvořit a prezentovat svůj příběh tak, aby zanechal dojem a pomohl budovat vaši identitu na trhu? Přečtěte si, jak efektivně vyprávět svůj příběh...
1000 slov
10 minut čtení
23. 8. 2021
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky