Succeed.cz/Fórum/Jak najít rovnováhu mezi prací a budováním profesních vztahů?

Jak najít rovnováhu mezi prací a budováním profesních vztahů?

Všichni víme, jak důležité je mít v dnešní době dobré profesní vztahy, ale co když se snažíme budovat tyto vztahy a zároveň se snažíme plnit naše pracovní úkoly? Jak tedy najít tu správnou rovnováhu mezi efektivní prací a navazováním těch správných kontaktů? Někdy mám pocit, že je to jako chůze po laně. Mám strach, že pokud se příliš zaměřím na budování vztahů, zanedbám práci a naopak. Jak tedy skloubit pracovní povinnosti s vytvářením cenných kontaktů, které nám mohou pomoci v kariérním růstu? Jaký je ten správný čas věnovat se networkingovým akcím nebo prostě jenom vyrazit na kávu s kolegy? Je opravdu možné být úspěšný v obou oblastech, nebo musíme učinit nějaké oběti? A co když se cítíme unavení z neustálého hledání nových kontaktů, zatímco práce nám stále roste? Jak najít motivaci k tomu, abychom se i tak snažili rozšiřovat naši profesní síť? Zajímalo by mě, jak to zvládají ostatní. Máte nějaké tipy na to, jak si rozvrhnout čas tak, aby byl prostor jak pro práci, tak pro budování vztahů? Jaké strategie vám pomohly v této oblasti? Pojďme se podělit o zkušenosti!

181 slov
1.8 minut čtení
7. 12. 2022
Zuzana Hrubá

Jasně, to je fakt ošemetná situace. Mám pocit, že klíčem je to si hezky rozplánovat. Na začátku týdne si můžeš udělat takovej seznam – co musíš udělat v práci a kdy bys mohl mít čas na networking. Třeba si vyhradit jeden den na kafe s kolegy nebo účast na nějaký akci. Ze začátku to může být těžký, ale když se ti podaří navázat pár dobrých kontaktů, pak už to jde samo. Hlavně to neber jako povinnost, ale spíš jako příležitost poznat lidi a učit se od nich. A pokud cítíš únavu z neustálýho hledání kontaktů, tak si prostě dej pauzu a zkus se zaměřit na lidi, co už znáš. S nimi se taky dá mluvit o novinkách v oboru a na tom se dá stavět. Takže v klidu, pokus se najít ten balans a časem to bude snazší.

138 slov
1.4 minut čtení
22. 4. 2023
Andrea Pavlíková

Tohle je fakt těžký, ale myslím, že klíčem je najít si nějaký rytmus. Třeba si naplánuj konkrétní časy v týdnu, kdy se budeš věnovat networkingu. Můžeš využít obědovou pauzu pro kávu s kolegy nebo třeba občas zajít na nějakou akci po práci. Hlavně to neber jako ztrátu času, ale jako investici do budoucna.

Další věc je, že nemusíš mít vždycky v plánu velké akce – stačí si povídat s lidma kolem sebe, ať už v práci nebo online. Mě pomáhá i to, že si zapíšu, s kým jsem mluvil a co jsme probírali, abych na to nezapomněl.

Jo a pokud jsi unavený, tak si dej pauzu. Někdy je lepší se soustředit na práci a pak nabrat síly na další akce. Hlavně si uvědomit, že networking není sprint, ale maraton – prostě to chce čas a trpělivost.

136 slov
1.4 minut čtení
9. 1. 2025
Jindřiška Dušková
Succeed.cz/Články/Síla networking
Kdy je správný čas investovat do networkingu: Vyvážení priorit mezi prací a osobními vztahyZjistěte, jak najít rovnováhu mezi pracovním životem a budováním profesních vztahů, abyste maximalizovali svůj osobní a profesní růst.
1000 slov
10 minut čtení
7. 4. 2020
Markéta Hájková
Přečíst článek
Podobné otázky