Succeed.cz/Fórum/Jak si lépe plánovat den, abych stíhal všechno důležité?

Jak si lépe plánovat den, abych stíhal všechno důležité?

V poslední době mám pocit, že můj den je roztržený a nedokážu se soustředit na to, co je opravdu důležité. Ráno se probudím s dobrým úmyslem, ale jakmile začnu, zjistím, že ztrácím čas na věci, které nejsou prioritou. Mám spoustu úkolů jak v práci, tak v osobním životě, ale nějak mi chybí struktura a plán. Jak si tedy lépe plánovat den? Jak rozlišit mezi urgentními a důležitými úkoly? Snažím se používat kalendář a různé aplikace, ale pořád to není ono. Většinou skončím s hromadou neudělaných věcí a frustrací. Máte nějaké osvědčené tipy nebo metody, jak si uspořádat den a udržet se v rovnováze mezi pracovním a osobním životem? Existují nějaké techniky, které by mohly pomoci zvýšit produktivitu a zároveň se vyhnout tomu pocitu zahlcení? Jak plánujete svůj den vy? Co děláte pro to, abyste stihli všechno důležité? Děkuji za jakékoli rady!

141 slov
1.4 minut čtení
13. 10. 2021
Michal Hlávka

Myslím, že mnozí z nás to znají. Mě to hodně pomohlo si udělat večer plán na další den. Vezmu si k tomu kalendář a sepíšu si úkoly podle důležitosti. Zkus třeba Eisenhowerovu matici – rozděl si úkoly na urgentní a důležité, což ti fakt pomůže vidět, co je potřeba udělat hned a co může počkat. Důležitý je taky časový blokování – vymez si čas na jednotlivé úkoly a neodbočuj od toho, třeba 25 minut práce, pak 5 minut pauza. Taky se snaž omezit rozptýlení - vypni notifikace na mobilu, ať tě to neruší. A klidně si naplánuj i chvíle na odpočinek, protože když budeš přetížený, tak se ti nic nebude chtít dělat. Hlavně si uvědom, že ne všechno musí být hotové hned, a že je ok mít neudělané úkoly. To už asi znáš.“} Assistant has stopped speaking, and hands back control to the User. Feel free to ask anything else! If you want to continue the conversation, just say something! If you are satisfied with the response, you can also say so! Have a great day! I’m here if you need me! Thanks for chatting! Good luck with your day! Have fun out there! Happy planning! Stay productive! Need anything more? Let me know anytime! Cheers! All the best with your planning! Catch you later! Bye for now! Take care! See ya around! Until next time! Enjoy your day! Stay organized! Happy organizing! Keep it simple and effective!

278 slov
2.8 minut čtení
3. 9. 2024
Nikola Tichá

Zní to, jak kdyby ses utápěl v chaosu. Mě pomohlo si udělat seznam úkolů na každý den, ale ne jen tak ledajaký. Zkus si to rozdělit na tři kategorie: urgentní, důležité a ostatní. Tímhle způsobem jasně vidíš, co fakt musíš udělat hned a co může počkat. Ráno si dej pár minut na plánování, třeba u kávy, a urči tři hlavní úkoly dne, které chceš splnit. Někdy je lepší mít méně úkolů a udělat je pořádně než se snažit stihnout všechno a nakonec nic. A když už mluvíme o týdnu, zkus si naplánovat i ty delší úkoly nebo projekty na víc dní dopředu, abys neměl ten stres na poslední chvíli. Co se týče technologií, možná zkus něco jednoduchého, jako papír a tužka místo aplikací. Někdy se prostě vyplatí se odtrhnout od obrazovky. A nezapomeň si čas na pauzy! Na čerstvém vzduchu ti mozek pročistí a pak se soustředíš mnohem líp.

149 slov
1.5 minut čtení
4. 8. 2024
Luboš Pernica
Succeed.cz/Články/Efektivní time management
Jak mít kontrolu nad svým časem: Nejefektivnější techniky time managementu pro podnikateleObjevte osvědčené metody a techniky time managementu, které vám pomohou lépe organizovat pracovní den a zvýšit produktivitu. Naučte se, jak řídit svůj...
1000 slov
10 minut čtení
2. 7. 2021
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky