Succeed.cz/Fórum/Jak najít motivaci, když se cítím ztracený?

Jak najít motivaci, když se cítím ztracený?

Nedávno jsem se ocitl v situaci, kdy jsem se cítil opravdu ztracený. Všechno, co jsem si naplánoval, se mi zdálo jako nedosažitelný sen a motivace dělat cokoliv byla na bodu mrazu. Když se podívám kolem sebe, vidím lidi, kteří mají jasný cíl, ví, co chtějí a jak toho dosáhnout. Já ale mám pocit, že se topím v chaosu a nevím, jak najít směr. Zkoušel jsem různé techniky, jako jsou seznamy úkolů nebo meditace, ale pořád to není ono. Často mi chybí ta energie a nadšení, které jsem měl předtím. Jak najít tu správnou motivaci? Je někdo, kdo zažil něco podobného a dokázal se z toho dostat? Jak jste se postavili k těmto pocitům bezradnosti? Existují nějaké konkrétní kroky nebo metody, které vám pomohly znovu najít smysl a směr? Rád bych slyšel vaše příběhy nebo tipy, protože momentálně se cítím jako bych bloudil v mlze a nevím kam dál.

148 slov
1.5 minut čtení
27. 12. 2024
Věra Soukupová

Cítit se ztracený je fakt na houby, to znám. Taky jsem byl v situaci, kdy mi všechno přišlo beznadějné. Co mi pomohlo, bylo zaměřit se na malé kroky místo velkých cílů. Třeba si každý den říct, co bych mohl udělat, aby ten den stál za to. I když to může být jenom procházka nebo čtení knihy.

Další věc je sdílet to s někým, kdo tě může podpořit – kámoš, rodina, nebo i terapeut. Někdy je prostě dobré si popovídat a vyventilovat ty pocity. Mně také pomohlo vrátit se k něčemu, co mě dřív bavilo – to ti může dodat energii a motivaci.

A nezapomínej na sebe – dej si chvíli pauzu a prostě buď. Třeba to můžeš vzít jako příležitost k přemýšlení o tom, co vlastně chceš. Hlavně se netrap tím, že ostatní mají jasný cíl. Každý má svůj čas a cesta není závod.

142 slov
1.4 minut čtení
4. 11. 2024
Kristýna Kovaříková