Succeed.cz/Fórum/Jak si nastavit priority, když mám moc práce a málo času?

Jak si nastavit priority, když mám moc práce a málo času?

V poslední době se cítím jako v začarovaném kruhu. Každý den mám na stole spoustu úkolů, které musím splnit, ale čas je jaksi vždycky nedostatek. Mám pocit, že se snažím všechno stihnout, ale čím víc pracuji, tím víc se mi hromadí další a další úkoly. Jak si vlastně správně nastavit priority, když se zdá, že mám moc práce a málo času? Zkoušel jsem různé techniky, jako je plánování dne, to-do listy a podobně, ale stejně mi to přijde jako boj s větrnými mlýny. Vždycky se najde něco neplánovaného, co mě rozhodí a já se pak cítím ještě víc frustrovaný. Zajímalo by mě, jestli máte nějaké osvědčené tipy na to, jak si lépe organizovat čas a práci. Jak rozlišujete mezi urgentními a důležitými úkoly? Jak efektivně využívat čas na práci a zároveň mít prostor pro odpočinek? Je lepší soustředit se na jeden projekt a dokončit ho, nebo se pokusit rozdělit čas mezi více úkolů? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady. Děkuju!

161 slov
1.6 minut čtení
14. 11. 2024
Martina Matoušková

Jasně, tohle je problém, co zná asi každý. Zkus si udělat takový seznam, kde si rozdělíš úkoly podle důležitosti a naléhavosti. Můžeš použít Eisenhowerovu matici - tam se to hezky rozliší. Některé úkoly budou fakt urgentní a důležité, na to se soustřeď jako první. Naopak ty, co jsou jenom důležité, ale neurgentní, můžeš plánovat na později.

Co se týče toho, jestli se soustředit na jeden projekt nebo víc úkolů najednou, já osobně radši dělám jeden po druhým. Když mám rozptýlenou pozornost, tak je to horší a nakonec udělám míň. Ale zase někdo má rád ten mix a funguje mu to.

Nezapomeň si taky udělat čas na odpočinek - bez něj ti pak klesne produktivita. Zkus třeba techniku Pomodoro, 25 minut práce a pak 5 minut pauza. Tímhle způsobem si udržíš energii. Držím palce!

133 slov
1.3 minut čtení
7. 1. 2025
Eduard Hladík