Succeed.cz/Fórum/Jak si rozvrhnout pracovní den, abych byl produktivní a neměl stres?

Jak si rozvrhnout pracovní den, abych byl produktivní a neměl stres?

Zajímalo by mě, jak si efektivně naplánovat pracovní den, aby mi to pomohlo být co nejvíc produktivní a přitom se vyhnout stresu. Mám pocit, že někdy trávím spoustu času plánováním a organizací, ale výsledek není takový, jaký bych chtěl. Nezvládám si rozvrhnout úkoly tak, abych se cítil dobře a měl z toho radost. Jaké techniky nebo metody používáte pro rozvržení dne? Pomáhá vám třeba to-do list nebo nějaké aplikace na plánování? A co pauzy? Jak často je zařazujete do svého pracovního dne? Myslíte si, že je lepší mít pevný plán nebo se nechat unášet momentálním naladěním? Rád bych slyšel vaše tipy na zvládání času a stress management, protože chci opravdu zlepšit svou produktivitu a neztrácet nervy. Jak třeba začínáte svůj den, máte nějaký rituál nebo zvyk, který vám pomáhá dostat se do správného pracovního módu? Díky moc za všechny rady!

140 slov
1.4 minut čtení
29. 9. 2024
Ivana Vyskočilová

Tak já to dělám tak, že si vždycky večer naplánuju, co chci dělat druhej den. Udělám si seznam úkolů a pak se snažím to dodržovat. Ráno začínám kávou a chvílí klidu, abych se dostal do módu. Co se pauz týče, tak každou hodinu si dám 5-10 minut na protáhnutí nebo jen tak vypnout hlavu. Mám pocit, že když člověk dělá bez přestávky, tak pak je to horší a stres se hromadí. A jo, občas je fajn nechat se unášet momentálním naladěním, ale pokud mám nějakej velkej úkol, tak se ho snažím dodělat co nejdřív. Možná vyzkoušej nějaký aplikace na plánování, mně pomáhá Trello nebo Todoist. Hlavně si ale nastav realný cíle, abys nebyl pak zklamanej. Držím palce!

117 slov
1.2 minut čtení
20. 4. 2021
Zdeňka Marková

Nejlepší je mít nějaký pevný plán, ale s flexibilitou. Začínám den s rychlým přehledem úkolů, co mám na to-do listu a snažím se vybrat ty nejdůležitější. Používám aplikaci na plánování, ale i klasický papírový seznam, protože to mě víc motivuje. Rozděluju si práci na bloky, třeba 25 minut práce a pak 5 minut pauza – je to metoda Pomodoro. Pauzy jsou fakt důležitý, pomáhají mi vyčistit hlavu a nesedět nad tím pořád bezmyšlenkovitě. Co se týče stresu, snažím se věnovat aspoň 10 minut meditaci nebo klidnýmu přemýšlení před začátkem. Když mám pocit, že toho je moc, tak radši změním úkol nebo si dám delší pauzu. Celkově si myslím, že bys měl mít plán, ale ne být na něj příliš svázaný. Někdy se prostě necháš unést náladou a je to taky v pořádku.

132 slov
1.3 minut čtení
15. 1. 2021
Milan Král
Succeed.cz/Články/Životní styl na volné noze
Jak si vytvořit efektivní pracovní rutinu na volné noze?Objevte osvědčené postupy pro nastavení denního harmonogramu, který zlepší vaši produktivitu a efektivitu při práci na volné noze.
1000 slov
10 minut čtení
26. 6. 2020
Karolína Malá
Přečíst článek
Podobné otázky