Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když klient nechce platit víc?

Co dělat, když klient nechce platit víc?

Situace, kdy klient odmítá zaplatit více, než bylo předem dohodnuto, může být pro každého podnikatele nebo freelancera frustrující. Jak se s tímto problémem vypořádat? Mám na mysli to, že často se dostáváme do situací, kdy se naše práce a úsilí ukáže jako cennější, než jsme původně plánovali. Co ale dělat, když se naši klienti nedokážou s touto realitou vyrovnat? Například, jakým způsobem můžeme objasnit hodnotu našich služeb a produktů, aniž bychom ztráceli zákazníka? Je lepší být vytrvalý v jednání o ceně nebo přijmout kompromis? Jaké strategie máme k dispozici pro komunikaci s klientem, který je neochotný akceptovat zvýšení ceny? Ocenil bych nějaké tipy na to, jak vyjednávat o ceně bez toho, abychom narušili vztah s klientem. Měli byste mít nějakou přípravu na takové situace? Jaké argumenty fungují nejlépe při přesvědčování klienta o hodnotě našich služeb? A co dělat v případě, že klient trvá na svém a prostě nechce zaplatit víc, i když víme, že si naše služby zaslouží vyšší odměnu? Mohou pomoci nějaké vzory smluv nebo dodatečné ujednání pro budoucí projekty? Co všechno bychom měli mít na paměti při nastavování cen a jak se vyhnout těmto potížím v budoucnu?

189 slov
1.9 minut čtení
18. 4. 2022
Emil Zich

Když klient nechce platit víc, tak to může být fakt oříšek. Hlavně si udržet klid a nepanikařit. Mám pár tipů, co můžeš zkusit. Za prvé, snaž se mu jasně vysvětlit, proč tvoje práce má vyšší hodnotu. Mluv o výsledcích a přínosech, co mu tvoje služba přináší. Příklady z minulosti můžou hodně pomoct. Důležitý je taky naslouchat jeho obavám – možná se bojí o rozpočet nebo nemá dostatek informací.

Pokud je klient na 100% proti, zvaž kompromis. Můžeš nabídnout nějakou alternativu, třeba snížit rozsah projektu nebo rozložit platbu do více částí. Nezapomeň mít připravené smlouvy nebo dodatky pro budoucí projekty, kde si ceny předem vyjasníte.

V budoucnu je dobré mít jasně definované cenové podmínky už od začátku a komunikovat je otevřeně. Tím se vyhneš podobným situacím. Když už to ale přijde, buď trpělivý a snaž se najít společnou řeč. Někdy je lepší udržet vztah než za každou cenu trvat na ceně.

148 slov
1.5 minut čtení
18. 7. 2024
Zdeňka Dostálová

Když klient nechtějí zaplatit víc, tak to je vždycky ošemetná situace. Zkus se s ním nejdřív normálně bavit, vysvětlit proč je ta cena vyšší – třeba že jsi do toho dal víc práce, nebo že se změnily podmínky. Je dobrý mít předem jasně nastavené ceny a podmínky, aby se ti tohle nestávalo častějc. Když už ale k tomu dojde, tak se snaž prodat hodnotu svých služeb – můžeš říct, jaký přínos to pro něj má. Kompromisy jsou fajn, ale jen pokud ti to za to stojí. Předem mít smlouvu nebo dodatek by taky mohlo pomoct, aby bylo jasný, co a jak. Prostě buď připravený na vyjednávání a snaž se udržet vztah, protože dlouhodobý klienti jsou cennější než jednorázový zakázky.

119 slov
1.2 minut čtení
11. 1. 2025
Veronika Píchová
Succeed.cz/Články/Životní styl na volné noze
Co by měl freelancer vědět o vyjednávání s klienty?Jak úspěšně vyjednávat s klienty? Objevte strategie a dovednosti, které potřebujete k dosažení výhodných podmínek spolupráce jako freelancer.
1000 slov
10 minut čtení
13. 12. 2021
Tomáš Březina
Přečíst článek
Podobné otázky