Co dělat, když klient nechce platit víc?
Situace, kdy klient odmítá zaplatit více, než bylo předem dohodnuto, může být pro každého podnikatele nebo freelancera frustrující. Jak se s tímto problémem vypořádat? Mám na mysli to, že často se dostáváme do situací, kdy se naše práce a úsilí ukáže jako cennější, než jsme původně plánovali. Co ale dělat, když se naši klienti nedokážou s touto realitou vyrovnat? Například, jakým způsobem můžeme objasnit hodnotu našich služeb a produktů, aniž bychom ztráceli zákazníka? Je lepší být vytrvalý v jednání o ceně nebo přijmout kompromis? Jaké strategie máme k dispozici pro komunikaci s klientem, který je neochotný akceptovat zvýšení ceny? Ocenil bych nějaké tipy na to, jak vyjednávat o ceně bez toho, abychom narušili vztah s klientem. Měli byste mít nějakou přípravu na takové situace? Jaké argumenty fungují nejlépe při přesvědčování klienta o hodnotě našich služeb? A co dělat v případě, že klient trvá na svém a prostě nechce zaplatit víc, i když víme, že si naše služby zaslouží vyšší odměnu? Mohou pomoci nějaké vzory smluv nebo dodatečné ujednání pro budoucí projekty? Co všechno bychom měli mít na paměti při nastavování cen a jak se vyhnout těmto potížím v budoucnu?