Succeed.cz/Fórum/Jak poznám, že moje firma potřebuje změnu v přístupu k technologiím?

Jak poznám, že moje firma potřebuje změnu v přístupu k technologiím?

V poslední době se stále častěji zabývám tím, jak se technologie vyvíjejí a jaké nové trendy se objevují na trhu. Přemýšlím o tom, jestli je moje firma dostatečně připravená na tyto změny a jestli by neměla přehodnotit svůj přístup k technologiím. Rád bych věděl, jaké signály bych měl sledovat, abych zjistil, že je čas na změnu. Mám pocit, že konkurence začíná být agresivnější a některé firmy kolem mě rychle adaptují nové technologie, zatímco já mám stále pocit, že jedu na místě. Jaké konkrétní ukazatele bych měl vzít v úvahu? Například, co když zjistím, že naši zaměstnanci mají potíže s používáním současných systémů nebo že naši zákazníci si stěžují na nedostatek online služeb? Je také možné, že by měly mé interní procesy být efektivnější a méně časově náročné? Jak tedy rozpoznat tyto „zdravotní příznaky“ firmy? Je to prostě pocit, nebo by měly být k dispozici konkrétní metriky a data, které naznačují potřebu změny? A co třeba zpětná vazba od zaměstnanců a zákazníků? Jak by měla vypadat ideální komunikace v rámci firmy, abychom lépe pochopili naše technologické potřeby? Zajímalo by mě i to, zda existují nějaké příklady firem, které udělaly zásadní změnu v technologickém přístupu a jaké to mělo následky. Jak tedy poznám ten správný moment pro přechod k novým technologiím? Děkuji za jakékoli rady či zkušenosti.

215 slov
2.2 minut čtení
26. 5. 2024
Antonín Brychta

Jasně, rozumím ti. Změna v technologiích by měla být na radaru každého byznysu, zvlášť když konkurence roste a adaptuje se na nový vývoj. Podívej se na pár věcí: pokud tvoji zaměstnanci stále bojují s existujícími systémy, to je jasný ukazatel, že něco není v pořádku. Taky si poslechněte zpětnou vazbu od zákazníků – pokud si stěžují na nedostatek online služeb nebo složitý proces objednávek, to už je hodně alarmující.

Nehledě na to, pokud vidíš, že interní procesy trvají příliš dlouho a mají zbytečné zpoždění, tak to jasně ukazuje na potřebu modernizace. Metriky jako doba vyřízení zakázky nebo spokojenost zákazníků by ti měly pomoci v identifikaci problémů. Ideální je mít otevřenou komunikaci s týmem – pravidelné schůzky nebo anonymní dotazníky můžou odhalit skryté problémy, o kterých třeba ani nevíš.

Z příkladů firem, co udělaly změnu, můžeš kouknout na nějaké technologické startupy, co přešly z tradičních metod na cloudové řešení. Tohle často vede k větší efektivitě a spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků. Takže když začneš cítit tu stagnaci a nechuť v týmu nebo slyšíš časté stížnosti od klientů, je čas začít přemýšlet o změně. Drž se trendy a nenech se zašlapat konkurencí.

189 slov
1.9 minut čtení
9. 4. 2024
Emil Kříček

Když přemýšlíš o tom, zda tvá firma potřebuje změnu v technologiích, je dobré sledovat pár signálů. Jestliže zaměstnanci nadávají na to, jak jsou současné systémy složité nebo časově náročné, je to jasný varovný signál. Pak taky zkus poslechnout zákazníky – jestli se stěžují na nedostatek online služeb nebo jim něco chybí, tak to jasně ukazuje, že je potřeba nějakou změnu udělat.

Další věc je konkurence; pokud vidíš, že ostatní firmy rychle adaptují nové technologie a ty se cítíš pozadu, může být čas na rethink. Metriky jako zpětná vazba od zaměstnanců a zákazníků jsou fakt důležité – udělej si třeba pravidelný průzkum spokojenosti.

Co se týče interních procesů, pokud trávíte hodiny na něčem, co by mělo být automatizované, tak jsi zase na správné cestě k úpravám.

Komunikace uvnitř firmy by měla být otevřená – pravidelné meetingy nebo anonymní dotazníky můžou pomoct. Hlavně buď připravený naslouchat a reagovat na podněty.

A příklady? Já znám pár firem, co přešly na cloud a dost se jim to vyplatilo. Zlepšila se jim efektivita a dokázali víc reagovat na potřeby trhu. Takže jestli máš pocit, že něco nefunguje jak má, asi je čas jednat.

185 slov
1.9 minut čtení
10. 5. 2024
Ivana Hrdá
Succeed.cz/Články/Digitalizace
Digitální transformace: Kdy je ten pravý čas na změnu ve vaší firmě?Objevte, kdy a jak provést digitální transformaci ve vaší firmě. Prozkoumejte klíčové faktory, které ovlivňují potřebu změny, a naučte se rozpoznávat ...
1000 slov
10 minut čtení
1. 10. 2022
Martin Kovář
Přečíst článek
Podobné otázky