Succeed.cz/Fórum/Jak si efektivně rozplánovat čas mezi prací a podnikáním?

Jak si efektivně rozplánovat čas mezi prací a podnikáním?

Už delší dobu se snažím najít způsob, jak skloubit běžnou práci s mým podnikáním, které bych chtěl rozjet. Každý den se cítím jako kdybych měl na sobě několik různých klobouků. Ráno vstanu, jdu do práce, tam se snažím být co nejproduktivnější, ale pak přichází večer a já se musím přepnout do režimu podnikatele. A to je právě ten problém. Mám pocit, že mi to všechno utíká mezi prsty. Jak si efektivně rozplánovat čas, abych stíhal obojí? Někdy mám pocit, že se mi to nedaří a že dělám málo jak ve své práci, tak v podnikání. Zkoušel jsem různé metody plánování času jako jsou to-do listy, kalendáře a dokonce i nějaké aplikace, ale stejně vždycky skončím s hromadou úkolů na stole, které se mi nedaří splnit. Jak se k tomu postavit? Jak si nastavit priority tak, aby ani moje zaměstnání netrpělo a zároveň abych se mohl v podnikání posunout dál? Co funguje vám? Máte nějaké tipy nebo osvědčené postupy? Rád bych slyšel, jak to děláte vy, abyste mohli věnovat čas jak svému hlavnímu zaměstnání, tak i projektům na vlastním poli. Třeba existují nějaké triky, jak si rozvrhnout týden nebo den tak, aby byl efektivní? Jaký je váš názor na delegování úkolů nebo třeba na outsourcing? Pomáhá to vůbec při takovém rozložení času? Těším se na vaše rady a zkušenosti.

218 slov
2.2 minut čtení
16. 10. 2022
Martin Musil

Jasně, tohle je docela běžný problém. Mám to podobně. Tady je pár tipů, co mi pomohly. Zkus si nastavit pevné bloky času na každou činnost. Třeba ráno se zkus soustředit na práci a večer si dáš 1-2 hodinky na podnikání. Udržuj si přehled pomocí kalendáře, kde si naplánuješ i čas na odpočinek. Důležitý je mít priority – zjisti, co je nejnutnější a co může počkat. Někdy pomůže říct ne nebo delegovat úkoly, pokud je to možné. Outsourcing může taky ušetřit čas – třeba najít někoho, kdo ti pomůže s marketingem nebo administrativou. Nezapomeň si udělat i čas na sebe, abys nevyhořel. Všechny tyhle věci se dají zvládnout, jen to chce trochu disciplíny a plánování.

114 slov
1.1 minut čtení
11. 5. 2022
Ludmila Beranová

Hele, já ti rozumím. Skloubit práci a podnikání je fakt výzva. Zkus si udělat takovej týdenní plán, kde si naplánuješ čas na oboje. Já třeba dávám večer po práci hodinku na podnikání, a víkendy si nechávám na větší úkoly. Taky je dobrý mít jasno v prioritách. Zjisti si, co je opravdu důležitý, a to udělej nejdřív.

Mně pomáhá i delegování úkolů, pokud je to možný. Když jsem začínal, všechno jsem chtěl dělat sám, ale pak jsem zjistil, že pomůže, když něco pustím dál.

A co se týče aplikací a to-do listů – jo, to je fajn, ale nesmíš se tím nechat pohlcovat. Měj jednoduchý seznam a drž se toho. Na konci týdne se podívej, co jsi stihl a co ne. A neboj se upravit plán podle potřeby.

Hlavně buď flexibilní a nebuď na sebe moc tvrdý. To chce čas, než se to všechno usadí.

141 slov
1.4 minut čtení
3. 1. 2025
David Vojta
Succeed.cz/Články/Výběr coexistence
Jak najít rovnováhu mezi kariérou a podnikáním: Průvodce pro úspěšné sladění zaměstnání s vlastním byznysemObjevte klíčové strategie, jak efektivně skloubit kariéru a podnikání. Naučte se, jak se vyhnout stresu a najít harmonii mezi pracovním životem a osob...
1000 slov
10 minut čtení
26. 8. 2020
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky