Succeed.cz/Fórum/Jak si najít dobré klienty, když pracuji online?

Jak si najít dobré klienty, když pracuji online?

Zajímá mě, jak se dá efektivně najít kvalitní klienty v online prostředí. Pracuju jako freelancer a ráda bych získala lepší a stabilnější zakázky. Mám pocit, že se to teď dost obtížně hledá. Zkoušela jsem různé platformy jako Upwork nebo Freelancer, ale většinou mi přijdou nabídky, které mi nepřipadají adekvátní mé práci. Vím, že je důležité mít dobré portfolio, ale i tak se mi nedaří přilákat ty správné klienty. Myslím, že by mohlo pomoci lépe se zaměřit na určitou niku nebo specializaci, ale nejsem si úplně jistá, co by to mělo být. Zajímalo by mě, jestli máte nějaké tipy na to, jak efektivně oslovit potenciální klienty mimo klasické freelancingové platformy? Co byste doporučili pro budování osobního brandu v online světě? Jak se dá využít sociální sítě k tomu, abych našla ty nejlepší klienty? Napadá vás nějaký osvědčený způsob nebo strategie, které fungují? A co třeba networking – má smysl účastnit se virtuálních akcí nebo webinářů? Ráda bych slyšela vaše zkušenosti a rady, abych se mohla posunout dál a najít si lepší klientelu.

171 slov
1.7 minut čtení
21. 5. 2024
Emil Kašpar

Najít dobré klienty online fakt není lehký úkol, ale pár tipů by mohlo pomoct. Zkus se zaměřit na konkrétní obor nebo specializaci, to ti může hodně ulehčit život. Místo toho, abys byla "všechno pro všechny", se vyprofiluj jako expert třeba na grafiku pro startupy nebo copywriting pro e-shopy.

Co se týče portfolia, ukazuj jen to nejlepší a relevantní k tomu, co chceš dělat. Na sociálních sítích jako LinkedIn nebo Instagram můžeš sdílet svoje projekty a ukázky práce. Zkus i zapojit hashtagy spojený s tvým oborem, aby tě našli potenciální klienti.

Networking je taky důležitej – účastni se virtuálních akcí, webinářů nebo skupin na Facebooku či LinkedInu zaměřených na tvůj obor. Tam potkáš lidi, co shánějí pomoc a můžou ti dát příležitosti.