Succeed.cz/Fórum/Jak se lépe soustředit na práci z domova?

Jak se lépe soustředit na práci z domova?

Práce z domova se stala novou normou pro mnohé z nás, ale přiznejme si, že udržet si koncentraci je občas pořádná výzva. Jak to vlastně udělat, aby nás doma nic nerušilo? Mám problém s tím, že i když si řeknu, že teď budu pracovat, vždycky mě něco odvádí od úkolu. Třeba zvuky z ulice, domácí práce, které ne a ne skočit, nebo dokonce i lákavé možnosti odpočívat si na gauči. Zkoušel jsem různé techniky jako Pomodoro nebo plánování dne, ale stejně se mi často stává, že se nechám rozptýlit. Co vám pomáhá se soustředit? Jaké máte tipy na vytvoření příjemného pracovního prostředí doma? Zkoušel někdo nastavit si nějaký systém, který by mu pomohl udržet se ve flow? Vím, že je dobré mít určitou rutinu a oddělit pracovní čas od volného času, ale jak to udělat v praxi? Nechci být celý den zavřený v pracovně, ale zároveň potřebuji být produktivní. Jak to máte vy? Jaké triky používáte, abyste se nenechali rozptýlit a opravdu dokončili všechny úkoly? Určitě bych ocenil nějaké praktické rady a osobní zkušenosti od těch, kdo už mají tento styl práce zvládnutý. Děkuji!

184 slov
1.8 minut čtení
12. 12. 2024
Lucie Hájková

Jasně, práce z domova je fakt náročná na soustředění. Já jsem na tom podobně, a tady je pár věcí, co mi pomohly. Zaprvé, snažím se mít jasně daný pracovní prostor. Mám svůj stůl, kde jen pracuju, a tím se mi to líp odděluje od relaxace. Pak si dělám seznam úkolů, což mi pomáhá mít přehled, co všechno musím udělat a není to tak chaos. Zkoušel jsem i ten Pomodoro styl, ale víc mi vyhovuje prostě si říct, že teď 60 minut dělám a pak si dám 10 minut pauzu. Co se týče zvuků z ulice, používám sluchátka s bílým šumem nebo hudbu bez textu – to mě fakt uklidňuje. A snažím se být víc disciplinovaný ohledně domácích prací – prostě si řeknu, že po práci to udělám. Takže rutinu mám, ale občas ji poruším, ale snažím se vrátit zpět. Držím palce!

141 slov
1.4 minut čtení