Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když se cítím přepracovaný a unavený?

Co dělat, když se cítím přepracovaný a unavený?

Přemýšlím o tom, jak se poslední dobou cítím čím dál víc unavený a přepracovaný. Práce na projektech, neustálé dodržování termínů a tlak ze strany klientů mě dostává do kolen. Mám pocit, že už nedokážu najít rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, a to mě opravdu trápí. Rád bych věděl, co s tím mohu dělat, abych se cítil lépe. Zkoušel jsem už různé techniky jako meditaci nebo krátké procházky, ale stále cítím tu únavu a stres. Jak si nastavit pracovní režim, aby mě to tolik nevyčerpávalo? Mám se zaměřit na plánování času lépe nebo zkusit delegovat některé úkoly? Je lepší si vzít volno a odpočinout si od všeho nebo zkusit změnit přístup k práci? Jaké máte zkušenosti s vypětím v práci a co vám pomohlo dostat se zpátky do formy? Jsem otevřený jakýmkoli radám a tipům, protože už nevím, jak dál.

140 slov
1.4 minut čtení
23. 5. 2023
Kamila Kovářová

Jasně, tohle zná asi každej, kdo maká na projektech. Když se cítíš přepracovanej, je fakt důležitý si udělat čas na odpočinek. Zkus si vzít volno, i kdyby to mělo být jen na víkend. Odpusť si spoustu věcí, co nejsou urgentní. Co se týče plánování, zkus si rozdělit úkoly na menší části a dej si realistické cíle. Možná bys mohl zkusit delegovat některé úkoly, pokud to jde. Někdy je dobrý prostě říct ne nebo si vyhradit čas jen pro sebe – jít ven, číst knížku nebo dělat něco jinýho, co tě baví. Meditace je super, ale možná potřebuješ víc aktivní formy relaxace. Sport, procházky nebo klidně něco kreativního ti můžou taky pomoct vyčistit hlavu. Každopádně, když je toho moc, není ostuda požádat o pomoc nebo prostě zpomalit tempo.

127 slov
1.3 minut čtení
3. 9. 2024
Richard Šulc