Succeed.cz/Fórum/Proč bych měl mít portfolio, když pracuji jako freelancer?

Proč bych měl mít portfolio, když pracuji jako freelancer?

Když se člověk rozhodne stát se freelancerem, obvykle se zaměřuje na to, jak získat nové klienty nebo projekty, ale co když se dostane k otázce portfolia? Proč je vlastně portfolio tak důležité pro freelancera? Vždyť dělám svou práci a plním si úkoly, proč bych měl investovat čas do vytváření nějakých ukázek? Jaký má smysl mít portfolio, když už mám pár spokojených klientů a recenze? Nebude mi stačit jen to, co jsem udělal doteď? A jak vlastně portfolio může ovlivnit moji šanci na získání nových projektů nebo dokonce dlouhodobých zakázek? Je to vůbec nutné, když existují platformy, kde si moji práci mohou lidé prohlédnout a hodnotit přímo bez portfolia? Myslím, že mám dost zkušeností, ale jaký typ práce bych měl do portfolia vlastně zahrnout? A co když se moje styl práce nebo zaměření změní – musím pak celé portfolio přestavět? Všichni říkají, že vizuální prezentace je důležitá, ale co když nejsem zrovna grafik a nemám úplně umělecké sklony? Jaké jsou nejlepší tipy na vytvoření portfolia, které by opravdu zaujalo potenciální klienty? Nechci strávit týdny jeho přípravou a pak zjistit, že nikdo o něj nemá zájem. Myslíte si, že bez portfolia mám šanci uspět v oboru freelancingu, nebo to je prostě nutnost v dnešním digitálním světě?

204 slov
2 minut čtení
9. 7. 2024
Luboš Pecka

Tak hele, mít portfolio jako freelancer je fakt důležitý. I když máš pár spokojených klientů a dobré recenze, tak to nestačí. Portfolio ti ukáže tvoji práci, styl a dovednosti najednou. Když někdo hledá freelancera, většinou chce vidět konkrétní příklady, co jsi dělal. To ti může otevřít víc dveří, než si myslíš.