Succeed.cz/Fórum/Jak mohu sledovat změny trendů v mém oboru?

Jak mohu sledovat změny trendů v mém oboru?

Zajímalo by mě, jak vlastně efektivně sledovat změny trendů v mém oboru, protože mi přijde, že se všechno kolem mě neustále mění. Pracuju v marketingu a cítím, že abych zůstal relevantní, musím být neustále v obraze, ale je to takový chaos. Hlavně bych chtěl vědět, jestli existují nějaké konkrétní nástroje nebo platformy, které by mi mohly pomoci sledovat novinky a trendy, třeba něco jako newslettery nebo specializované weby. Mám pocit, že sleduji jen pár blogů a to asi nestačí. Zajímalo by mě také, jestli je dobré zapojit se do nějakých profesních skupin na sociálních sítích nebo něco podobného? Jaké máte zkušenosti s tímto? Myslíte si, že pravidelné čtení oborových publikací může výrazně pomoci? A co třeba odborné konference nebo webináře? Připadá mi to jako skvělá příležitost pro networking a učení se od ostatních, ale někdy nevím, kde začít. Jaký je váš názor na sledování trendů pomocí sociálních médií? Je to spolehlivý zdroj informací nebo je lepší se spoléhat na tradiční média? A konečně – jak často byste doporučili provádět revizi svých znalostí a dovedností, abych byl stále konkurenceschopný? Děkuju za každý tip!

182 slov
1.8 minut čtení
9. 5. 2023
Zdeněk Blažek

Sledování trendů v marketingu může být fakt oříšek. Doporučuju si nastavit Google Alerts na klíčová slova, co tě zajímají. Tím ti budou chodit novinky přímo do e-mailu. Další super věc jsou newslettery – třeba od HubSpot nebo MarketingProfs, tam se často dozvíš o novinkách a trendech.

Sociální sítě jako LinkedIn nebo Twitter jsou taky skvělý, protože tam můžeš sledovat odborníky a diskuze, co se k tématu vedou. Zkus se zapojit do profesních skupin na Facebooku nebo LinkedInu, často tam lidi sdílí užitečný články a zkušenosti.

Odborný konference a webináře bych určitě nezanedbával! Je to fajn příležitost potkat lidi z oboru a slyšet o novinkách od lidí, co v tom fakt uměj chodit. S těma tradičníma médiama to chce balanc – sleduj i blogy a časopisy, ale nebuď slepej na to, co se děje na sociálních sítích.

Co se týče revize znalostí, doporučil bych to tak jednou za čtvrt roku. Marketing se mění rychle, tak abys byl furt v obraze, je dobrý mít pravidelný refresh. Držím palce!

165 slov
1.7 minut čtení
1. 1. 2025
Marie Buchtová

Sledování trendů v marketingu může být fakt náročný, ale pár tipů by ti mohlo pomoct. Zkus se zaměřit na několik klíčových zdrojů, jako jsou oborové blogy, podcasty a online magazíny. Třeba HubSpot nebo MarketingProfs mají dobré články a novinky. Potom se určitě zapoj do profesních skupin na LinkedInu nebo Facebooku – tam se často sdílí užitečné informace a můžeš se inspirovat od ostatních.

Co se týče konference a webinářů, tak to je super způsob, jak si rozšířit obzory a navázat kontakty. Často tam najdeš aktuální trendy a novinky přímo od odborníků. Sice to může být trochu drahé, ale většina z nich má i online varianty, což je fajn.

Sociální média jsou taky důležitý, ale bacha na to, co sleduješ – můžeš narazit na spoustu dezinformací. Takže vybírej ověřené zdroje. A co se týče revize znalostí, tak ideálně jednou za půl roku procházej novinky a uč se nové dovednosti – marketing je rychle se měnící obor, takže je dobrý mít přehled. Držím palce!

162 slov
1.6 minut čtení
15. 1. 2025
Helena Píchová
Succeed.cz/Články/Tipy pro podnikatele
Jak reagovat na rychlé změny trendů v podnikání a zůstat konkurenceschopný?Objevte, jak se přizpůsobit rychlým změnám v podnikání a zůstat konkurenceschopní s těmito užitečnými strategiemi pro agility.
1000 slov
10 minut čtení
28. 1. 2023
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky