Ztráta zákazníků kvůli novým trendům – co teď?
Moje firma se už nějakou dobu potýká s velkým problémem. Vypadá to, že ztrácíme zákazníky rychlostí blesku a já si nejsem úplně jistý, co s tím dělat. Všude kolem mě slyším o nových trendech, které ovlivňují trh, a já mám pocit, že naše nabídka už prostě není tak atraktivní, jak bývala. Lidé se mění, jejich preference se vyvíjejí a my jako podnik nemáme čas vyčkávat, než se rozhodneme, jak reagovat. Zajímalo by mě, jestli někdo z vás zažil něco podobného a jak jste to vyřešili? Je lepší se snažit přizpůsobit nové trendy, nebo se snažit najít vlastní cestu a zaměřit se na to, co děláme nejlépe? Jakým způsobem můžeme analyzovat aktuální trendy a zjistit, co naši zákazníci skutečně chtějí? A co je vlastně důležité sledovat – je to cena, kvalita nebo třeba způsob prodeje? Jsem trochu bezradný a hledám inspiraci od těch, kteří už tímto procesem prošli. Jaké kroky byste doporučili udělat jako první? Mám začít s průzkumem trhu nebo spíš investovat do marketingu? Rád bych slyšel váš názor na to, jak můžete zachránit firmu před krachem v této rychle se měnící době.