Succeed.cz/Fórum/Jak se motivovat, když se mi nechce pracovat?

Jak se motivovat, když se mi nechce pracovat?

Nedávno jsem měl takový den, kdy jsem se probudil a říkal si, že bych vlastně mohl udělat spoustu věcí. Měl jsem plný seznam úkolů, ale jakmile přišlo na to, abych začal, najednou jsem cítil, jak mě přemáhá lenost a apatie. Zjistil jsem, že je pro mě těžké se donutit k práci, i když vím, že by mi to prospělo. Nejde o to, že bych neměl co dělat nebo že bych neměl cíle. Spíš se snažím pochopit, jak najít motivaci ve chvílích, kdy je pro mě obtížné se soustředit nebo když se mi prostě nechce. Zkoušel jsem různé techniky, jako třeba plánování dne nebo rozdělení úkolů na menší části, ale někdy to prostě nefunguje. Jak se dostat z tohoto bludného kruhu? Jak se naučit překonávat tyto momenty slabosti a najít motivaci k tomu, abych pracoval na svých projektech? Chtěl bych slyšet vaše zkušenosti a tipy, co vám pomáhá v takových chvílích. Jak se dostat zpět do produktivního rytmu? Jak si udržet pozitivní přístup i v těžkých dnech? Je nějaký trik nebo strategie, které využíváte? Děkuji za jakékoliv rady!

177 slov
1.8 minut čtení
19. 8. 2023
Adam Pernica

Jasně, znám ten pocit. Často se mi stává, že mám plno plánů, ale když dojde na věc, tak mě přemůže ta lenost. Mě pomáhá udělat si menší cíle a neřešit hned všechno najednou. Zkusím si třeba napsat tři úkoly, co chci splnit a když je splním, tak si dám malou odměnu. Je dobrý mít i nějaký rituál – třeba si udělat kávu a pak se k tomu sednout. Hlavně se snažím moc nepřemýšlet o tom, co všechno je třeba udělat, ale spíš dělat to postupně. Někdy pomůže i malá změna prostředí – třeba si sednout na jiný stůl nebo do kavárny. A když to fakt nejde, tak si dám pauzu a pak se vrátím s čerstvou hlavou. Zkus si nastavit i nějaký časový limit, třeba 25 minut práce a pak 5 minut pauza. Tohle mi často pomůže se udržet v rytmu. Držím palce!

143 slov
1.4 minut čtení
18. 3. 2023
Vojtěch Dostál