Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi chybí inspirace pro moje projekty?

Co dělat, když mi chybí inspirace pro moje projekty?

Každý to známe, sedíme u stolu, díváme se na prázdný papír nebo obrazovku počítače a najednou se zdá, že veškerá kreativita se vytratila. V poslední době se mi to stává čím dál častěji a nevím, co s tím. Možná je to stres z práce nebo tlak na to, abych byl neustále produktivní, ale prostě mi chybí inspirace. Jak si s tím poradit? Co můžu dělat, abych se zase dostal do tvůrčího módu? Zkoušel jsem různé techniky jako brainstorming nebo si dávat pauzy na procházky, ale zdá se, že to moc nepomáhá. Měl bych změnit prostředí, nebo se lépe organizovat? A co třeba hledat inspiraci u ostatních – funguje to? Jak se ostatní vyrovnávají s blokem v kreativitě? Napadá mě také zkusit jiné formy umění nebo třeba spolupráci s někým jiným. Co si o tom myslíte? Jaké máte tipy na obnovení inspirace pro projekty? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady!

150 slov
1.5 minut čtení
28. 5. 2021
Markéta Vávrová

Mám taky občas podobné problémy. Zkoušel jsem různý věci, co mi pomohly. Někdy fakt stačí změnit prostředí, třeba si sednout do nějaký kavárny nebo venku na lavičku. Čerstvej vzduch a jiný podněty můžou udělat divy. Taky je fajn si prostě na chvíli odpočinout, i když to vypadá, že čas letí. Zkus si pustit nějakou hudbu, co tě inspiruje, nebo kouknout na filmy/seriály, co tě baví. Můžeš se inspirovat i jinýma umělcema, třeba si prohlídnout jejich práce na sociálních sítích nebo uměleckejch portálech. Další věc je se zkusit spojit s někým dalším – spolupráce s jinou kreativní duší může přinést nový nápady. Hlavně nebuď na sebe moc tvrdý, občas je normální mít blok. Je dobrý mít i nějakou rutinu, ale nezapomeň si nechat prostor na experimentování a hraní si s nápadama bez tlaku na výsledek.

134 slov
1.3 minut čtení
26. 10. 2024
Soňa Hlávková