Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když vůbec nemám chuť pracovat?

Co dělat, když vůbec nemám chuť pracovat?

Nedávno jsem se zamyslel nad tím, co vlastně dělat, když se cítím naprosto bez energie a chuť pracovat se vytratila. Je to jako by mi někdo vypnul spínač a já jen sedím a zírám na monitor, zatímco se mi v hlavě honí myšlenky o tom, jak bych měl být produktivní. Všichni kolem mě pořád mluví o tom, jak je důležité být motivovaný a mít cíle, ale co když se prostě nemůžu donutit ani k tomu, abych otevřel e-mail? Mám pocit, že to není jen únava nebo stres z práce, ale spíš taková celková apatie vůči všemu. Už jsem zkoušel různé techniky, jako je plánování, krátké přestávky nebo dokonce i změnu prostředí, ale nic nefunguje. Jaký má smysl si plánovat úkoly, když je nemám vůbec chuť plnit? Možná bych měl prostě zkusit něco úplně jiného? Ale co? Existuje nějaký tip nebo technika, kterou byste doporučili lidem jako já, kteří se cítí ztracení v moři povinností a odpovědností? Jak překonat tu lenost a nedostatek motivace? Jak si najít znovu radost v práci nebo alespoň v nějakých malých úspěších? Je to normální stav? Chtěl bych slyšet vaše názory na to, co dělat v takové situaci. Děkuji.

193 slov
1.9 minut čtení
7. 6. 2024
Eva Kopalová

To, co popisuješ, je fakt běžný, tak se tím netrap. Někdy prostě máme dny, kdy se nám do ničeho nechce a je to normální. Zkus si dát pauzu, třeba na pár dní vypnout úplně a zaměřit se na něco, co tě baví, ať už je to sport, čtení nebo jen procházka venku. Změna prostředí občas fakt pomůže. Můžeš taky zkusit si nastavit malý cíle – místo toho, abys plánoval velké úkoly, zkus se soustředit na něco fakt drobného. Třeba si říct: "dneska napíšu jednu větu do e-mailu". Tím se můžeš dostat zpátky do tempa bez tlaku. Někdy pomáhá si o tom promluvit s někým, kdo tě podrží nebo poradí. Hlavně na sebe netlač a dej si čas. Možná zjistíš, že až se uvolníš, tak ta chuť zase přijde sama.

129 slov
1.3 minut čtení
11. 12. 2024
Alois Macek