Succeed.cz/Fórum/Jak poznat, kdo je na networkingové akci důležitý?

Jak poznat, kdo je na networkingové akci důležitý?

Když se chystám na networkingovou akci, mám z toho většinou smíšené pocity. Na jedné straně jsem nadšený z příležitosti potkat nové lidi a rozšířit své kontakty, ale na druhé straně mě trápí otázka, jak vlastně poznat, kdo je na takové akci ten důležitý. Je to vůbec možné? Jaké jsou nějaké signály, podle kterých bych mohl zjistit, kdo má vliv nebo kdo je užitečný pro můj profesní růst? Je to o tom, jak si lidé budují svou značku, nebo jde spíš o to, jak se prezentují, když mluví s ostatními? Někdy mám pocit, že ti nejhlasitější a nejvíc sebevědomí nejsou nutně ti správní lidé, se kterými se chci spojit. Měli byste mít nějaké tipy na to, jak rozpoznat potenciální partnery nebo mentory mezi mořem lidí? Zajímalo by mě také, jestli je dobrý nápad se zaměřit na určité profesní pozice nebo obory. Jak poznám, zda je někdo zajímavý pro mé oblasti zájmu? Vím, že některé akce mají určité cílové skupiny a že se tam sejdou lidé z různých oborů. Jak tedy efektivně přistupovat k lidem a ptát se na jejich zkušenosti a odbornosti bez toho, abych vypadal příliš úzkoprsý nebo povrchní? Jaký je nejlepší způsob, jak rozvinout rozhovor tak, aby vedl k něčemu smysluplnému? Víte o nějakých konkrétních technikách nebo metodách, které by mi pomohly lépe vyhodnotit důležitost lidí na networkingových akcích? Jak v tomhle ohledu funguje intuice? Podělte se prosím o své zkušenosti!

232 slov
2.3 minut čtení
17. 4. 2022
Pavla Zemanová

Je to vždycky těžký, ale pár tipů by mohlo pomoct. Začal bych tím, že si koukni na lidi, kteří mají nějakou autoritu v oboru - třeba jsou to přednášející nebo organizátoři. Měl bys taky sledovat, kdo se s kým baví, protože často ti důležitější lidé jsou obklopeni lidmi, co chtějí s nimi mluvit. Když dostaneš šanci, zkus se ptát na jejich zkušenosti a projekty, to ti dá jasnější obrázek o jejich postavení. A jo, klidně se zaměř na konkrétní obory, co tě zajímají. Někdy je lepší jít do hloubky s méně lidmi než se snažit promluvit s každým – tak ukážeš opravdový zájem. Intuice taky hraje roli; pokud ti někdo přijde zajímavý nebo má něco, co tě zaujme, klidně se na to ptej. Rozhovor by měl plynout přirozeně – začni malými osobními otázkami a postupně přecházej na odbornější témata. Nezapomeň, že i ti méně hluční mohou mít cenné informace a kontakty.

151 slov
1.5 minut čtení
4. 10. 2022
Kristýna Moravcová

Vím, jak to je, když jsi na networkingové akci a snažíš se zjistit, kdo má vlastně vliv. Jednou z věcí, co můžeš zkusit, je dívat se na lidi, kteří už mají nějakou pověst nebo jsou pozváni jako řečníci. Zjisti si předem, kdo tam bude a jaké firmy zastupují. Také sleduj, jak se jednotliví lidé chovají – ti, co se obklopují ostatními a vedou zajímavé debaty, často mívají nějaký vliv. Důležité je ale nenechat se zmást tím, že někdo vypadá jako hvězda – třeba ten nejhlasitější není ten nejlepší. Zkus si s lidmi povídat o jejich zkušenostech a zjistit, co dělají a proč. Když ti někdo dá smysluplnou odpověď a vyzařuje vášeň pro svůj obor, to může být dobrý signál. Ptej se na projekty, které dělali – to ti ukáže, jestli mají něco zajímavého za sebou. Intuice hraje velkou roli – pokud máš dobrý pocit z někoho při rozhovoru, klidně se s ním spoj a udržuj kontakt. A neboj se zaměřit na konkrétní profesní oblasti, které tě zajímají. Takže klidně zkoušej různé přístupy a sleduj reakce lidí okolo sebe.

178 slov
1.8 minut čtení
26. 1. 2022
Jakub Kovařík
Succeed.cz/Články/Networking a vztahy
Vytváření efektivních networkingových událostí: Klíče k úspěchuZískejte tipy a triky pro plánování úspěšných networkingových akcí, které přitáhnou kvalitní účastníky a podpoří budování hodnotných vztahů.
1000 slov
10 minut čtení
27. 4. 2020
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky