Succeed.cz/Fórum/Jak zlepšit soustředění při práci?

Jak zlepšit soustředění při práci?

Mám takový problém, který mě už delší dobu trápí. Opravdu se mi nedaří soustředit na práci, ať už je to studium, nebo nějaké úkoly, které musím splnit. Vždycky mám pocit, že mi něco odvádí pozornost, ať už jsou to hluky z okolí, notifikace na telefonu nebo prostě jen moje myšlenky, které se neustále toulají. Zkoušel jsem různé techniky, jako je Pomodoro metoda nebo mindfulness, ale pořád se mi nedaří udržet pozornost tak dlouho, jak bych chtěl. Mám taky občas pocit, že multitasking mi vůbec nepomáhá a spíš naopak mi to ještě víc komplikuje život. Myslíte si, že by mohly pomoci nějaké aplikace nebo speciální nástroje na zlepšení koncentrace? Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? A co byste doporučili někomu, kdo se snaží najít způsob, jak lépe zvládat svou pozornost v dnešní uspěchané době plné rozptýlení? Předem díky za veškeré tipy a rady!

142 slov
1.4 minut čtení
6. 9. 2023
Richard Janků

Soustředění je dneska fakt oříšek, to chápu. Zkus si udělat pořádek v pracovním prostředí, třeba se zbavit zbytečných věcí na stole a mít tam jen to, co fakt potřebuješ. Můžeš taky zkusit nastavit si "digitální detox" – prostě na chvíli vypnout notifikace na telefonu a počítači. Dobré je mít jasný plán, co chceš za ten den udělat, a pak si to rozdělit na menší úkoly. Taky mě hodně pomáhá poslouchat instrumentální hudbu nebo zvuky přírody, to může pomoct s rušivými myšlenkami. Někdo doporučuje i aplikace jako Forest nebo Focus@Will, co ti pomůžou se soustředit. A fakt – multitasking většinou není nejlepší nápad, radši se soustřeď na jeden úkol a pak přejdi na další. Držím palce!

115 slov
1.2 minut čtení
11. 8. 2024
Zuzana Hradilová