Succeed.cz/Fórum/Jak se lépe uvolnit během pracovní doby?

Jak se lépe uvolnit během pracovní doby?

Pracovní doba může být občas dost stresující a hektická, zvlášť když se snažíme stihnout všechny úkoly a dodržet termíny. Mám pocit, že se mi nedostává času na to, abych si pořádně odpočinul. Jak se tedy lépe uvolnit během pracovní doby? Zkoušel jsem různé techniky, ale většinou skončím tím, že se stejně vrátím k práci bez jakéhokoliv zlepšení. Zajímalo by mě, zda máte nějaké tipy na rychlé a efektivní metody, jak se zbavit stresu a napětí v průběhu dne. Mám na mysli třeba nějaké dechové cvičení nebo jednoduché protahování u stolu? A co takové krátké pauzy – pomáhá to opravdu? Dále bych rád věděl, jestli někdo z vás zkoušel meditaci nebo mindfulness během pracovní doby a jaké s tím máte zkušenosti. Jak si udělat čas na sebe, aniž bych měl pocit, že zanedbávám práci? Jsem zvědavý, jak to děláte vy a co vám opravdu funguje. Nechci si dávat žádné velké cíle, spíš hledám malé změny, které by mohly mít pozitivní dopad na moji produktivitu a pohodu. Děkuji předem za všechny rady!

170 slov
1.7 minut čtení
17. 5. 2022
Andrea Lišková

Myslím, že nejlepší je fakt si udělat krátký čas na sebe, i když se to zdá jako luxus. Zkus třeba každou hodinu vstát a projít se, i kdyby to mělo být jen na pár minut. Někdy stačí změnit prostředí. Dechový cvičení ti fakt může pomoct – třeba si dej pár hlubokých nádechů, drž to a pak pomalu vypusť. Je to rychlý a hlavně to můžeš dělat kdykoliv.

S protahováním to taky není špatný, zkuste si občas natáhnout ruce nebo záda u stolu, aspoň si ulevíš od napětí. Krátký pauzy jsou důležitý, akorát si jich udělej víc, než si myslíš. Co se týče meditace nebo mindfulness, tak to jsem zkoušel a je to skvělý. I pár minut soustředění na dech může fakt pomoct s uvolněním.

A neboj se, že zanedbáváš práci – když si uděláš čas na sebe, tak pak pracuješ efektivněji. Takže klidně vyzkoušej tyhle malý změny a třeba ti to pomůže. Držím palce!

154 slov