Succeed.cz/Fórum/Jak se odpoutat od práce doma a opravdu si odpočinout?

Jak se odpoutat od práce doma a opravdu si odpočinout?

V poslední době mám pocit, že se mi práce a osobní život začínají nebezpečně prolínat. Pracuji z domova už nějakou dobu a čím dál víc zjišťuji, že i když se snažím mít jasně stanovené pracovní hodiny, je to čím dál složitější. Vždycky je něco, co mě vyruší – ať už je to e-mail, telefonát nebo myšlenka na úkol, který jsem ještě neudělal. Zjistil jsem, že se mi stává, že i večer sedím u počítače a snažím se dokončit něco, co bych měl dávno nechat být a věnovat se volnému času. Mám pocit, že bych měl umět lépe oddělit práci od odpočinku, ale nevím jak. Zkoušel jsem různé techniky, jako jsou pomodoro metoda nebo plánování přestávek, ale stejně se mi nedaří to dodržovat. Jak to děláte vy? Máte nějaké osvědčené triky nebo tipy, jak se od práce odpoutat a skutečně relaxovat? Co funguje vám? Jak si třeba nastavujete hranice mezi pracovním časem a osobním volnem? Přemýšlím i o tom, že bych mohl vytvořit nějaký rituál na konci pracovního dne, ale zatím nevím jaký. Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? Jak se naučit opravdu si odpočinout a nevnímat stále pracovní povinnosti? Chtěl bych slyšet vaše názory a tipy!

196 slov
2 minut čtení
7. 2. 2024
Dominik Zajíc