Succeed.cz/Fórum/Jak si lépe rozvrhnout čas mezi práci a zájmy?

Jak si lépe rozvrhnout čas mezi práci a zájmy?

V poslední době se snažím najít způsob, jak získat více času na své koníčky a zároveň si udržet efektivitu v práci. Často mám pocit, že mi čas prochází mezi prsty. Ráno vstanu, začnu s prací a než se naději, je večer a já nemám na nic jiného kromě únavy. Záliby jako čtení, malování nebo sport, které mě opravdu baví, se dostávají do pozadí a já cítím, že mi to chybí. Zkoušel jsem různé techniky jako plánování dne nebo prioritizaci úkolů, ale stále mám problém udržet rovnováhu mezi pracovním nasazením a odpočinkem na věci, které mě naplňují. Jak byste doporučili rozvrhnout si čas tak, abych nezanedbával ani práci, ani své zájmy? Existují nějaké osvědčené metody nebo tipy, které by mohly pomoci? Jak se vlastně dá udělat to, abych měl více času na sebe a přitom stíhal všechno potřebné v profesním životě? Připadá mi to jako neřešitelný rébus a rád bych slyšel zkušenosti ostatních, kteří mohou mít podobné problémy alebo jen tipy na zlepšení organizace času.

164 slov
1.6 minut čtení
19. 9. 2024
Jakub Tichý

Jo, to je fakt těžký. Mně pomohlo si udělat rozvrh na týden dopředu. Naplánuju si, kdy budu pracovat a kdy se věnovat koníčkům. Zkus si třeba udělat bloky času – 2 hodiny na práci, pak 30 minut na čtení nebo malování. Takže i během týdne máš jasně daný, co kdy děláš. Taky jsem zavedl pravidlo, že po práci musím mít minimálně hodinu pro sebe, jinak mi to leze na mozek. Zkus se zbavit zbytečných rušivých elementů jako je mobil nebo TV, když něco děláš. A když máš pocit, že nemáš čas, možná bys mohl zjednodušit nějaký úkoly v práci nebo se zaměřit víc na ty důležitý věci místo toho, abys hrabal do všeho. Hlavně se neboj říct ne dalším povinnostem, pokud už máš plno. Udržet balanc mezi prací a zájmy je fakt o prioritách.

134 slov
1.3 minut čtení
23. 12. 2024
Petr Bednář