Succeed.cz/Fórum/Může mindfulness zlepšit moji produktivitu v kanceláři?

Může mindfulness zlepšit moji produktivitu v kanceláři?

V poslední době jsem hodně slyšel o mindfulness a jeho přínosech, ale pořád si nejsem jistý, jak by to mohlo konkrétně ovlivnit mou produktivitu. Pracuji v kanceláři, kde je často stresující prostředí, plné termínů a neustálých schůzek. Často se cítím přepracovaný a rozptýlený, což se odráží na mé schopnosti soustředit se a dokončovat úkoly včas. Zkoušel jsem různé techniky, ale nic zatím nepřineslo výrazné zlepšení. Myslíte si, že pokud bych začal praktikovat mindfulness, jako jsou meditační cvičení nebo vědomé dýchání, mohlo by mi to pomoci lépe se soustředit na práci a zvýšit moji produktivitu? Zajímalo by mě také, jaké konkrétní metody mindfulness byste doporučili pro někoho, kdo tráví většinu dne v kancelářském prostředí. Mám pocit, že bych měl víc věnovat pozornost svému duševnímu zdraví a celkové pohodě, ale nevím, kde začít. Máte někdo zkušenosti s tím, jak mindfulness ovlivnilo vaši produktivitu? Pomohlo vám to zvládat stres a být efektivnější? Rád bych slyšel názory těch, kteří to vyzkoušeli.

157 slov
1.6 minut čtení
3. 2. 2022
Elena Eliášová

Mindfulness může rozhodně pomoct zvýšit produktivitu, obzvlášť v hektickém kancelářském prostředí. Když se naučíš být víc přítomný a soustředit se na úkoly, uvidíš, že dokážeš lépe zvládat stres a rozptýlení. Zkus třeba začít s krátkými meditačními cvičeními – i pět minut denně může udělat zázraky. Dýchání je super technika, na které se můžeš zaměřit během pauz nebo mezi schůzkami. Prostě si dej chvilku na klidné dýchání, uvolni se a soustřeď se na to, co děláš. Můžeš taky zkusit mindfulness při běžných činnostech jako je pití kávy nebo chůze po kanceláři – snaž se vnímat to, co děláš, místo aby jsi myslel na další úkoly. Mám zkušenost, že když jsem začal praktikovat mindfulness, pomohlo mi to nejen lépe se soustředit, ale taky celkově zlepšit náladu. Určitě to stojí za zkoušku.