Succeed.cz/Fórum/Jak si můžu lépe uspořádat stůl, aby mě práce víc bavila?

Jak si můžu lépe uspořádat stůl, aby mě práce víc bavila?

Stále přemýšlím, jak si konečně zorganizovat pracovní prostředí, protože mám pocit, že můj stůl je takový chaos. Mám na něm hromadu papírů, nějaké staré poznámky, tužky, které už stejně nefungují a hromádku dalších věcí, které mi akorát odvádějí pozornost. Čím víc se snažím s tím něco udělat, tím víc se mi to zdá beznadějné. Chtěl bych mít místo, kde se mi bude lépe pracovat a hlavně bavit. Jak to udělat? Je lepší mít stůl úplně prázdný s pár věcmi, nebo naopak mít po ruce všechno, co potřebuji? Zajímalo by mě, jestli vám pomohlo třeba nějaké uspořádání nebo barvy či dokonce dekorace ve vašich pracovních prostorech. A co třeba ergonomie? Má to vliv na to, jak se cítíme při práci? Měl bych investovat do nějakého nového nábytku nebo stačí pár drobných změn? Taky jsem slyšel o různých technikách uspořádání jako je Marie Kondo nebo Feng Shui. Myslíte si, že tohle má smysl v pracovním prostoru? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a tipy na to, jak si zútulnit pracovní stůl tak, aby mě práce bavila víc než dosud.

176 slov
1.8 minut čtení
19. 11. 2022
Ondřej Soukup

Myslím, že to chce trochu změnit perspektivu. První věc, co bych udělal, je vyčistit stůl. Zbavit se všech těch starých papírů a nefunkčních tužek. Můžeš třeba zkusit systém "držet jen to, co opravdu potřebuju". Pak si úhledně uspořádej věci – třeba organizéry na stůl nebo zásuvky. Je fakt dobrý mít po ruce jen to, co opravdu potřebuješ. Co se týče barvy, tak světlé odstíny prý zlepšují náladu a soustředění. Můžeš přidat nějakou rostlinu, to oživí prostor a i to pomáhá. Ergonomie je taky důležitá – správná židle a výška stolu ti může hodně ulevit od bolesti zad. Co se týče Feng Shui nebo Marie Kondo, tak pokud ti to nějak ladí s tvým stylem, proč ne? Hlavně aby to pro tebe bylo příjemné místo k práci. Občas stačí málo, takže zkus pár malých změn a uvidíš, jak se to promění.