Succeed.cz/Fórum/Jak mám začít budovat svou profesní síť, když jsem úplný nováček?

Jak mám začít budovat svou profesní síť, když jsem úplný nováček?

Přemýšlím, jak se vlastně dostat do toho světa profesionálů a jak začít budovat svou profesní síť. Jsem úplný nováček a vůbec nevím, kde začít. Mám pocit, že je to pro mě obrovská výzva. Často slýchám, jak je důležité mít kontakty, ale já nevím, jak je získat, když nikoho osobně neznám. Jak se vlastně dostat do kontaktu s lidmi v oboru, který mě zajímá? Je snadné zapojit se do různých skupin nebo komunit na internetu? Mohlo by mi pomoci účastnit se nějakých akcí nebo workshopů? A co sociální sítě? Jak moc jsou užitečné pro navazování profesních vztahů? Mám začít s LinkedInem nebo to není pro mě ještě relevantní? Rád bych slyšel tipy od těch, co už v tomto mají nějaké zkušenosti. Jaké jsou vaše rady na to, co dělat jako první krok? Jak postupně rozšiřovat síť a co všechno bych měl mít na paměti? Není to snadné pro někoho, kdo nemá žádné předchozí zkušenosti nebo kontakty. Těším se na všechny vaše nápady a rady!

163 slov
1.6 minut čtení
7. 7. 2023
Eduard Kočí

Tak začínat s budováním profesní sítě může být fakt těžký, když jsi nováček. Ale není to vůbec nemožný. První krok, co můžeš udělat, je zaměřit se na online platformy jako je LinkedIn. Tam si můžeš vytvořit profil a začít sledovat lidi z oboru, který tě zajímá. Zkus je oslovit, třeba s otázkou ohledně jejich práce nebo projektu, na kterém dělají. Je dobrý mít tam i nějaký obsah, třeba sdílet články nebo příspěvky, co tě zaujaly.

Další věc, co bych doporučil, jsou různý akce a workshopy. Často se konají online i offline akce, kde se potkáš s lidmi z branže. Můžeš zjistit, jestli v okolí nejsou nějaký meetupy nebo konference. Osobní kontakt je vždycky silnější než jen online.

A nezapomeň také na odborné skupiny na Facebooku nebo specializovaný fóra. Tam můžeš najít lidi se stejným zájmem a zapojit se do diskuzí. Snaž se být aktivní a přinášet hodnotné příspěvky.