Succeed.cz/Fórum/Co mít na paměti, když přecházím na vyšší pozici?

Co mít na paměti, když přecházím na vyšší pozici?

Přemýšlím o tom, co všechno bych měl zvážit, když se chystám přejít na vyšší pozici v práci. Myslím, že to může být dost velký krok a chtěl bych si být jistý, že na nic důležitého nezapomenu. Jaké jsou klíčové faktory, které je dobré mít na paměti? Určitě bych měl vědět, jak se změnou pozice změní moje každodenní povinnosti a očekávání od týmu. Je lepší mít nějaké konkrétní cíle, které bych chtěl v nové roli dosáhnout? A co vlastně dělat s tím pocitem nervozity, který se dostaví, když si uvědomím, že od teď budu mít větší odpovědnost? Také mě zajímá, jak se připravit na nový způsob komunikace s kolegy a jak efektivně vést tým, pokud budu muset řídit lidi. Jaké dovednosti by měly být prioritou pro rozvoj v této nové roli? Co by mohlo pomoci s adaptací na firemní kulturu a vztahy v týmu? Určitě bych chtěl vědět, jestli máte nějaké tipy na to, jak se vypořádat se změnami a nejistotou během přechodu na vyšší pozici. Všichni víme, jak náročné to může být a zdravý rozum mi říká, že není dobré to podcenit. Jaké chyby bych měl vyvarovat a co by mi mohlo pomoci udržet si motivaci a pozitivní myšlení při této změně? Pokud jste někdy zažili podobný přechod ve své kariéře, co byste poradili mně nebo lidem, kteří jsou v podobné situaci? Děkuju za vaše myšlenky!

226 slov
2.3 minut čtení
10. 6. 2024
František Hlávka

Když přecházíš na vyšší pozici, fakt je toho hodně, co bys měl mít na paměti. Za prvé, uvědom si, že tvoje denní povinnosti se dost změní, budeš mít víc odpovědnosti a možná i jiný způsob rozhodování. Je fajn si stanovit nějaké konkrétní cíle, aby ses měl na co soustředit. Nervozita je normální, ale snaž se ji zvládat – můžeš třeba mluvit s někým, kdo už v té roli byl, nebo si dělat poznámky o tom, co tě trápí. Co se týče komunikace a vedení týmu, je důležité naslouchat a být otevřený – lidé ocení, když jsi přístupný a ochotný pomoci. Rozvíjej si dovednosti jako je time management, empatie a schopnost řešit konflikty. S adaptací na firemní kulturu ti může pomoct sledovat chování kolegů a přizpůsobit se jim. Nezapomeň se vyvarovat chyby jako je micromanagement nebo ignorování zpětné vazby. Motivaci udržuj tím, že si připomeneš své úspěchy a pokroky. Každý takový krok je učení se a růst – nikdo to nemá jednoduché.

161 slov
1.6 minut čtení
29. 1. 2024
Blanka Ondrová

Když přecházíš na vyšší pozici, určitě je dobré mít na paměti, že všechno se změní. Více odpovědnosti, nové úkoly a očekávání od tebe i od týmu. Měl bys mít jasně definované cíle, co chceš v nové roli dosáhnout, to ti pak pomůže se orientovat. Co se týče nervozity, je to normální, snaž se na to nebrat moc ohled a raději se soustřeď na to, co můžeš ovlivnit. Komunikace s kolegy se změní, budeš muset být víc otevřený a ochotný naslouchat – i když teď budeš v roli lídra. Zvlášť důležité je budovat vztahy v týmu, zkus si najít čas na individuální schůzky a zjistit, co lidi motivuje.

Co se dovedností týče, zaměř se na vedení lidí, rozhodovací schopnosti a strategické myšlení. Adaptace na firemní kulturu může chvíli trvat, ale zkus být aktivní a zapojit se do týmových aktivit. Vyvaruj se chyb jako micromanagement nebo ignorování zpětné vazby – to tě může dost potopit. Udržet si motivaci je klíčové; zkus si pravidelně připomínat úspěchy a malé vítězství. Změny jsou náročné, ale s pozitivním přístupem to zvládneš! Držím palce!

176 slov
1.8 minut čtení
27. 6. 2024
Jindřich Mach
Succeed.cz/Články/Kariérní rozvoj
Co očekávat při přechodu na vyšší pozici a jak se na to připravitPraktické rady pro úspěšný přechod do vyšší role a jak zvládnout nové výzvy.
1000 slov
10 minut čtení
25. 11. 2023
Tomáš Březina
Přečíst článek
Podobné otázky